Ga naar inhoud

VB 6.0 MSCOMM Vraagje


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Het gaat allemaal nog niet zoals ik wil. Ik wil de settings van MSCOMM32.OCX zelf in kunnen stellen. Nu heb ik een test programmaatje gemaakt met Form1, en daarin een frame met 4 Option Buttons. En op de Form heb ik verder nog Label1 en de MSCOMM neergezet. Label 1 is alleen om te controleren of de BaudRate% inderdaad wijzigt. De code bij het Form is: [code:1:8d11dc8357] Option Explicit Private Sub Form_Load() Option1(3).Value = True 'Dit bepaald de index van opstarten van de opt button op 3 Call DirectLoad(frm:=Me) End Sub Private Sub Option1_Click(index As Integer) Call OptButTest(Me, index) End Sub [/code:1:8d11dc8357] De code in de module is: [code:1:8d11dc8357] Option Explicit Public BaudRate As Integer Sub OptButTest(frm As Form, index As Integer) Select Case index Case 1 MsgBox "Button 1" BaudRate = 300 frm.Label1.Caption = BaudRate Case 2 MsgBox "Button 2" BaudRate = 1200 frm.Label1.Caption = BaudRate Case 3 MsgBox "Button 3" BaudRate = 2400 frm.Label1.Caption = BaudRate Case 4 MsgBox "Button 4" BaudRate = 4800 frm.Label1.Caption = BaudRate End Select End Sub Public Sub DirectLoad(frm As Form) With Form1.MSComm1 .RThreshold = 1 .CommPort = 1 .Settings = "BaudRate,n,8,1" ' Dit werkt dus niet .SThreshold = 1 .PortOpen = True ' Leave all other settings as default values End With End Sub Sub main() Form1.Show End Sub [/code:1:8d11dc8357] Maar wat dus niet kan is de regel: [code:1:8d11dc8357] [b:8d11dc8357].Settings = "BaudRate,n,8,1"[/b:8d11dc8357] [/code:1:8d11dc8357] Hoe kan ik nou bij de settings de BaudRate aanpassen met de optionbuttons, wie weet daar een oplossing voor ? groetjes, Yvonne In de MSDN Library kan ik hier geen oplossing voor vinden. Daar vullen zij alles ook standaard in.
Link naar reactie
Hoi, De variable Baudrate moet van het type string zijn. Ik heb je code wat aangepast.. [code:1:9fd88bd031] Option Explicit -->Public BaudRate As string<-- Sub OptButTest(frm As Form, index As Integer) Select Case index Case 1 MsgBox "Button 1" -->BaudRate = "300"<-- frm.Label1.Caption = BaudRate Case 2 MsgBox "Button 2" BaudRate = "1200" frm.Label1.Caption = BaudRate Case 3 MsgBox "Button 3" BaudRate = "2400" frm.Label1.Caption = BaudRate Case 4 MsgBox "Button 4" BaudRate = "4800" frm.Label1.Caption = BaudRate End Select End Sub Public Sub DirectLoad(frm As Form) With Form1.MSComm1 .RThreshold = 1 .CommPort = 1 -->.Settings = Baudrate + ",n,8,1"<-- .SThreshold = 1 .PortOpen = True ' Leave all other settings as default values End With End Sub [/code:1:9fd88bd031] greetz, Ruud [ Dit Bericht is bewerkt door: Daffy Disk op 2002-02-09 19:34 ]
Link naar reactie
Hoi Wat ben jij snel zeg. Ik zit hier mee te rommelen, maar ik weet niet of ik daar mee verder had gekomen. [code:1:228556457b]Settings = (Baudrate + "," + "n" + "," + " 8" + "," + "1") [/code:1:228556457b] Maar bedankt, ik ga het snel bekijken. Er zal vanavond niet veel geprogrammeerd worden, want schaatsen begint zo. groetjes, Yvonne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...