Ga naar inhoud

Sub to Module probleempje :(


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik krijg een sub in de module niet draaiend. Wat wil ik:: Als ik in de form de optionbuttons aanspreek volgens onderstaande “test” code dan werkt het perfect. [code:1:d739a98788] Private Sub Option1_Click(index As Integer) Select Case index Case 1 MsgBox "Button 1" Case 2 MsgBox "Button 2" Case 3 MsgBox "Button 3" Case 4 MsgBox "Button 4" End Select End Sub [/code:1:d739a98788] [b:d739a98788] Maar ik wil de code van de option buttons in de module hebben, maar er gaat iets fout. [/b:d739a98788] Bij click op de option buttons moet de sub OptButTest aangeroepen worden Met onderstaande code. [code:1:d739a98788] Private Sub Option1_Click(index As Integer) Call OptButTest(frm:=Me) End Sub [/code:1:d739a98788] En dan zou dit moeten kunnen werken, toch verschijnen er nu geen msg-boxen op het scherm. Wat gaat er fout ? [code:1:d739a98788] Sub OptButTest(frm As Form) Select Case index Case 1 MsgBox "Button 1" Case 2 MsgBox "Button 2" Case 3 MsgBox "Button 3" Case 4 MsgBox "Button 4" End Select End Sub [/code:1:d739a98788] Ik zie het even niet, jullie wel ....... toevallig ?
Link naar reactie
De code voor het Form is: [code:1:e355228e8a] Private Sub Option1_Click(index As Integer) Call OptButTest(Me, index) End Sub[/code:1:e355228e8a] In de Module kan dan deze code: [code:1:e355228e8a]Sub OptButTest(frm As Form, index As Integer) Select Case index Case 1 MsgBox "Button 1" Case 2 MsgBox "Button 2" Case 3 MsgBox "Button 3" Case 4 MsgBox "Button 4" End Select End Sub[/code:1:e355228e8a]
Link naar reactie
Hoi :smile: Volgens mij bedoel je het zo.. In het form: [code:1:1bc0f39a2a] Private Sub Option1_Click(Index As Integer) Call optTest(Form1) End Sub [/code:1:1bc0f39a2a] In de module: [code:1:1bc0f39a2a] Sub optTest(xFrm As Form) If TypeOf xFrm.ActiveControl Is OptionButton Then Select Case xFrm.ActiveControl.Index Case 0 MsgBox "1" Case 1 MsgBox "2" Case 2 MsgBox "3" End Select End If End Sub [/code:1:1bc0f39a2a] Suc6! greetz, Ruud
Link naar reactie
Jouw manier werkt ook maar heeft een nadeel; zodra je het programma start geeft hij al een MsgBox, oftewel Sub "optTest" werkt al zonder dat er een keuze is gemaakt. Het lijkt mij toe dat dit niet de bedoeling is. Als dit wel de bedoeling is dan kun je in mijn code in Sub "Form_Load" een aanroep doen: [code:1:256c15bd07] Private Sub Form_Load() OptButTest Me, 1 End Sub[/code:1:256c15bd07] oftewel, hier heb je de keuze om de Sub bij de start aan te roepen. _________________ I used to have an open mind but my brains kept falling out. [ Dit Bericht is bewerkt door: DarkScribe op 2002-02-08 22:52 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...