Ga naar inhoud

driveletter opvragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben bezig om een automatische installatie van een programma met omgeving ed te maken. Deze installatie zou vanaf de cd-rom moeten verlopen en tijdens runtime van de applicatie heeft de applicatie data van de cd-rom nodig. Momenteel maak ik gebruik van het volgende javascriptje in een webpagina: function getDriveLetter(){ var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); var url = fso.GetAbsolutePathName("autorun.inf"); return url.charAt(0); } Alleen het retourneert de letter van de C schijf... always.... Iemand enig idee hoe de driveletter op te vragen is van het cd-medium waar je momenteel op bezig bent? thanx rico
Link naar reactie
[quote:c389a7b431] Op 04-02-2002 16:53, schreef Bill Gates: [quote:c389a7b431] Op 04-02-2002 16:47, schreef SurfDude: Move to [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewforum.php?forum=6&12062]Software -> Programmeren[/url].[/quote:c389a7b431]Gelukkig is er nog één mod die wel weet hoe die topics moet verplaatsen :smile: [/quote:c389a7b431] Ik heb 'm niet gemoved, hij stond daar al. Mijn post was dus gebiedende wijs. En jij hebt daar goed gehoor aan gegeven. :razz:
Link naar reactie
De volgende code laat alle beschikbare stations zien. Je kunt de code aanpassen om bijvoorbeeld te controleren op volumenaam. Als dat klopt heb je de cd-rom te pakken. [code:1:ec1421f1b3]Function ShowDriveList Dim fso, d, dc, s, n Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set dc = fso.Drives For Each d in dc s = s & d.DriveLetter & " - " If d.DriveType = Remote Then n = d.ShareName ElseIf d.IsReady Then n = d.VolumeName End If s = s & n & "<BR>" Next ShowDriveList = s End Function[/code:1:ec1421f1b3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...