Ga naar inhoud

[VB6] Uw hulp gevraagd bij emailen vanuit VB.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen Ik ben geen programmeur maar heb eenmalig een adressenprogramma geschreven in VB6. Dat werkt prima op het emailen na. Ik loop tegen het einde van mijn kennis aan. Op het internet zijn voorbeelden te halen, zelfs complete programma's. Maar ik kan daar toch niet mee uit de voeten. Wat wil ik? Mijn (email) adressen staan in een Acces database. Deze emailadressen moeten dan in het mailveld "Aan:" worden ingelezen. Hoe los ik dit op? Al uw reacties zijn welkom. Groet Joop Scheepers
Link naar reactie
Dit is al een keer besproken volgens mij, maar hier is de code nog een keer: [code:1:26691aee36]Dim out As Object ' Create Object Variable 'Assign Oulook.Application to object variable Set out = CreateObject("Outlook.application") With out.CreateItem(olMailItem) ' Using outlook object ' Insert recipients one at a time with the Add method .Recipients.Add "Testje@test.com" ' To: Field .Recipients.Add "Test2@tester.com" ' To: Field ' To place users in the CC: field, specify olCC type .Recipients.Add("CC@cc-er.com").Type = olCC .Subject = "Testing" ' The subject .Body = "Bla bla bla bla bla" ' The Body ' Insert attachements one at a time with the Add method .Attachments.Add "c:win.com" ' Finally copy message to Outlook outbox with send .Send End With[/code:1:26691aee36] Om dit werken te krijgen moet je alleen nog ff het outlook object toevoegen aan je project: Project -> References -> Microsoft Outlook x.0 Object Library (x is 8 of 9)
Link naar reactie
Om de gegevens uit de database te krijgen moet je nog wat meer doen. Voeg een referentie toe naar ADO (Project -> References -> Microsoft ActiveX Data Objects 2.x Library) Voeg aan de code van one_234 de volgende code toe: [code:1:d40f6058f7] Dim adoCon as ADODB.Connection Dim adoRS as ADODB.Recordset Dim sSQL as String Set adoCon = new ADODB.Connection With adoCon .CursorLocation = adUseClient .Open "Provider=Microsoft.jet.OleDB.3.51;DataSource=<pad naar je database>;" End With Set adoRS = new ADODB.Recordset sSQL = "Select <mail-adres> FROM <tabelnaam>" adoRS.Open sSQL, adoCon, adOpenDynamic, adLockOptimistic If adoRS.RecordCount > 0 then adoRS.MoveLast adoRS.MoveFirst ' voeg toe aan de recipients for i = 0 to adoRS.RecordCount out.Recipients.Add adoRS(<mail-adres>) adoRS.MoveNext Next End If [/code:1:d40f6058f7] Zo krijg je de data uit je tabel, en kun je die gebruiken om je mails te versturen. Ed [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddi3 op 2002-02-07 12:25 ]
Link naar reactie
Is dit programma bedoelt om te verspreiden? M.a.w. Gaat dit meer gebruikers krijgen behalve jijzelf of mensen binnen je bedrijf? Dan kun je dit natuurlijk zo niet doen. Je verplicht dan mensen om outlook op hun systeem te hebben. Beter is het om dan om gebruik te maken van de MAPI control die voldoende funktionaliteit biedt om e-mail vanuit je programma te verzenden. Bovendien mag je deze control vrij met je programma verspreiden. [edit] Typo verwijdert. [/edit] ________________ Met vriendelijke groeten, Laurens "Leven is meervoud van lef" [ Dit Bericht is bewerkt door: Laurens op 2002-02-14 16:34 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...