Ga naar inhoud

2 vragen over Visual Basic


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, 1) Als ik in Word 2000 een "progje" heb gemaakt met de Visual Basic Editor sla ik het op. Als ik dan even later het weer open en het progje laat uitvoeren dan zegt die dat macro's zijn uitgeschakeld! Terwijl ik het eerst wel kon uitvoeren!? Hoe schakel ik die macro's weer in? 2) Als ik in Word 2000 een progje heb gemaakt kan ik het dan opslaan als *.exe i.p.v. van een *.doc? bvd, Klaas
Link naar reactie
1. Open Word, menu Extra, Macro, Beveiliging. 2. Lijkt me niet. Wat je in Word (of andere Office-onderdelen) programmeert moet in een Office-omgeving worden uitgevoerd. Volgens mij kun je geen zelfstandige programma's maken. N.B. Je programmeert in VisualBasic for Applications, niet in VisualBasic. Is wel een verschil.
Link naar reactie
[quote:c9a570e6f1] Op 03-02-2002 16:16, schreef Bigfoot: 1. Open Word, menu Extra, Macro, Beveiliging. 2. Lijkt me niet. Wat je in Word (of andere Office-onderdelen) programmeert moet in een Office-omgeving worden uitgevoerd. Volgens mij kun je geen zelfstandige programma's maken. N.B. Je programmeert in VisualBasic for Applications, niet in VisualBasic. Is wel een verschil. [/quote:c9a570e6f1] Bedankt Bigfoot! Vraag 1 is gelukt! Maar over vraag 2 heb ik toch nog een vraagje. Ik wil graag leren programmeren en ik heb daarvoor het boek 'Programmeren volgens Bartjens' gehuurd. Je leert daarin programmeren met Visual Basic for Applications. Heb ik daar wel wat aan als ik écht programmaatjes wil maken in de toekomst? En wat is het verschil tussen Visual Basic en Visual Basic for Applications?
Link naar reactie
Om te leren programmeren ben je goed begonnen. De 2 essentiele verschillen zijn: visual basic for APPLICATIONS is...inderdaad voor applications. dus iets gemaakt in word draait onder word. iets gemaakt in excel draait onder excel. vergis je echter niet in de kracht van deze programmeertaal, al heeft het dus deze belangrijke beperking. visual basic is om zelfstandig draaiende programma's te maken. ( simpel gezegd) succes met je start.
Link naar reactie
[quote:89e82bde5e] Op 04-02-2002 16:55, schreef hvkessel: Om te leren programmeren ben je goed begonnen. De 2 essentiele verschillen zijn: visual basic for APPLICATIONS is...inderdaad voor applications. dus iets gemaakt in word draait onder word. iets gemaakt in excel draait onder excel. vergis je echter niet in de kracht van deze programmeertaal, al heeft het dus deze belangrijke beperking. visual basic is om zelfstandig draaiende programma's te maken. ( simpel gezegd) succes met je start. [/quote:89e82bde5e] Bedankt! OK, ik ben dus goed begonnen! (gelukkig) Kan ik als ik eenmaal Visual Basic for Applications onder de knie heb daarna de overstap wagen naar Visual Basic /C++/Pascal of één van die andere talen? (Vraag me niet wat die programmeertalen precies inhouden, ik ken ze alleen van naam!) Zijn er trouwens qua programmeertaal veel verschillen tussen Visual Basic for Applications en Visual Basic gewoon? Ik bedoel dus: beginnen ze allebei met Sub naamprogje() bijvoorbeeld?
Link naar reactie
Wat een hoop vragen. :smile: De overstap van VBA naar VB moet geen probleem zijn. De syntaxis is precies hetzelfde, alleen kan VB meer en wordt 't voor andere dingen gebruikt (is niet bedoeld om in Office dingen te programmeren). De overstap naar C++ lijkt me een behoorlijk grote. Heb C++ altijd behoorlijk lastig gevonden. Kun je beter Pascal/Delphi doen. Delphi is ongeveer Pascal in een Windows-omgeving. Delphi is niet echt moeilijk voor iemand met niet al teveel programmeerervaring.
Link naar reactie
[quote:c372a37152] Op 04-02-2002 22:43, schreef Bigfoot: Wat een hoop vragen. :smile: De overstap van VBA naar VB moet geen probleem zijn. De syntaxis is precies hetzelfde, alleen kan VB meer en wordt 't voor andere dingen gebruikt (is niet bedoeld om in Office dingen te programmeren). De overstap naar C++ lijkt me een behoorlijk grote. Heb C++ altijd behoorlijk lastig gevonden. Kun je beter Pascal/Delphi doen. Delphi is ongeveer Pascal in een Windows-omgeving. Delphi is niet echt moeilijk voor iemand met niet al teveel programmeerervaring. [/quote:c372a37152] Bedankt! Ik ben blij dat ik antwoorden op de vele vragen ( :wink: ) heb, want ik was bang dat ik voor niks met VBA ben begonnen... Welke taal ik daarna ga doen weet ik nog niet. Zie ik dan wel :grin:! [ Dit Bericht is bewerkt door: Klaasje op 2002-02-05 16:53 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...