Ga naar inhoud

problemen met "type definitie"


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd om een record aan te maken voor een random acces file. het probleem is echter dat het niet werkt en dat terwijl ik het toch echt volgens het boekje heb gedaan. ik doe het als volgt: [code:1:f846b37816] public type naamrecord naam as string * 25 adres as string * 25 nummer as integer end type[/code:1:f846b37816] kan iemand mij zeggen waarom dit niet werkt? Alvast bedankt
Link naar reactie
[code:1:746c59faa7]Public Type naamrecord naam As String * 25 adres As String * 25 nummer As Integer End Type Public nr As naamrecord[/code:1:746c59faa7] Nu kun je ieder veld van naamrecord aanspreken met nr.veldnaam [code:1:746c59faa7]Public Sub FillRecord() nr.naam = "mariourk" nr.adres = "ergens in Nederland 3" nr.nummer = 72 End Sub[/code:1:746c59faa7] Uiteraard heb je zo slechts 1 record, beter is om nr een array te maken [code:1:746c59faa7]Public Type naamrecord naam As String * 25 adres As String * 25 nummer As Integer End Type Public nr() As naamrecord[/code:1:746c59faa7] De code om een record toe te voegen wordt nu [code:1:746c59faa7]Public Sub FillRecord(NieuwNummer As Integer) ReDim Preserve nr(1 To NieuwNummer) nr(NieuwNummer).naam = "mariourk" nr(NieuwNummer).adres = "ergens in Nederland 3" nr(NieuwNummer).nummer = 72 End Sub[/code:1:746c59faa7] NieuwNummer moet dan een nummer zijn dat 1 hoger ligt dan het aantal records dat je al hebt. _________________ Als de leer niet met de feiten strookt dan dienen de feiten te worden aangepast! [ Dit Bericht is bewerkt door: DarkScribe op 2002-02-02 06:36 ]
Link naar reactie
Ik ben er eens mee aan het werk gegaan maar het probleem zit al in de eerste de beste regel: "Public Type naamrecord" ik heb nog "Private" en "Dim" geprobeerd, ik heb het ook weggelaten (alleen Type naamrecord) maar dat werkte ook niet. Wat is er mis? kan ik "Type" soms niet gebruiken in mijn versie van visual studio? (visual studio 6.0, enterprise edition)
Link naar reactie
Invalid inside Procedure betekent dat het niet toegestaan is om een type definitie in een Sub of een Functie te plaatsen. Je zult het dus helegaar bovenin moeten doen, daar waar je ook je globale variabelen en declaraties plaatst. Een type definitie is hetzelfde als een nieuw soort variabele aanmaken en dat geldt dus voor het hele project. Uitzondering is wanneer je dit doet in het code formulier van een Form. Dan geldt het alleen voor alle code in het Form. Overigens mag je dan geen public gebruiken maar moet je Private gebruiken. Public gebruik je als je dit doet in een module.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...