Ga naar inhoud

Word document bewerken in Delphi


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik start een word document in delphi 5 op de onderstaande manier. Hierna komt een procedure die bepaalde woorden vervangt door veld-data en kan er geprint worden. Ik kan dus op deze manier in word mijn documenten ontwerpen. Maar ik moet ze wel opslaan in RTF formaat. [code:1:108e287c59] procedure wordkoppelingloadfile(filenaam : string); var BkMk: Range; BMName, Format: OleVariant; S: Selection; begin Application.CreateForm(Twordkoppeling,wordkoppeling); wordkoppeling.RichEdit1.Lines.LoadFromFile(cs^.data+filenaam+'.rtf'); wordkoppeling.WordApplication1.Connect; wordkoppeling.WordApplication1.Options.CheckSpellingAsYouType := False; wordkoppeling.WordApplication1.Options.CheckGrammarAsYouType := False; wordkoppeling.WordApplication1.Visible := False; wordkoppeling.Doc.ConnectTo(wordkoppeling.WordApplication1.Documents.Add(EmptyParam, EmptyParam)); wordkoppeling.RichEdit1.SelectAll; wordkoppeling.RichEdit1.CopyToClipboard; wordkoppeling.RichEdit1.SelStart := wordkoppeling.RichEdit1.SelLength; S := wordkoppeling.WordApplication1.Selection; wordkoppeling.WordFont1.ConnectTo(S.Font); wordkoppeling.Doc.Bookmarks.Add('FirstRealPara', EmptyParam); BMName := 'FirstRealPara'; Format := wdPasteRTF; BkMk := wordkoppeling.Doc.Bookmarks.Item(BMName).Range; BkMk.PasteSpecial(EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, Format, EmptyParam, EmptyParam); wordkoppeling.WordApplication1.Visible := True; end; [/code:1:108e287c59] Dat werkt goed totdat je er een plaatje bij wilt zetten want dat gaat niet in RTF. Een normaal doc openen lukt me niet. Hoe moet dat zodat ik dezelfde mogelijkheden heb.
Link naar reactie
Daar staat inderdaad een duidelijke maar korte uitleg. Op deze manier kan ik inderdaad een bestand document met plaatjes en al openen maar nu werkt mijn manier van tekst vervangen niet meer. Ik heb al vanalles getest maar zie het schijnbaar niet. Ik begrijp dat ik met [code:1:57e0919421] MSword.Options.ReplaceSelection := true; [/code:1:57e0919421] geselecteerde tekst kan vervangen maar HOE selecteer ik die tekst??
Link naar reactie
Als ik het programma stap voor stap laat lopen en het selecteren zelf de (handmatig) dan werkt alles naar behoren. Als ik dus het probleem van het selecteren van een woord heb opgelost ben ik bijna klaar. Het enige dat dan nog rest is dat ik de word applicatie op de voorgrond krijg, of mijn eigen applicatie een stapje naar achteren. [ Dit Bericht is bewerkt door: Niek Breur op 2002-01-28 09:01 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...