Ga naar inhoud

msflexgrid bij vb5


anoniem

Aanbevolen berichten

Een control array is, zoals de term al aangeeft. Een array, bestaand uit controls. MSFlexgrid is ook een control, dus als daar een array van gemaakt hebt en voegt aan die array een element toe heb je er een grid bij. Ik vermoed dat je zult iets anders bedoelt dan je hier zegt. Probeer je dynamisch kolommen toe te voegen aan je grid oid? Wees even wat duidelijker, want hier kunnen we niet zo veel mee.
Link naar reactie
wat ik in principe bedoel is dat ik gebruik wil maken van msflexgrid om zodoende een lijst met gegevens bij te houden en dat zo in te typen. bijvoorbeeld een klein begrotings programma waar ik het bedrag en bestedingsdoel in kan vullen en dat in die kolommen en rijen van msflexgrid. Dus elke keer dat ik een knop druk een nieuwe rij tevoorschijn komt om weer een bedrag en bestedingsdoel in te kunnen vullen. ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben. maar misschien dat er een ander alternatief is voor msflexgrid om zodoende bepaalde gegevens bij te houden.
Link naar reactie
De gewone datagrid gekoppeld aan een datacontrol doet op eenvoudige wijze wat jij wilt. Wel de property AllowAddnew van de grid op true zetten. Knopje op je form erbij om nieuwe toe te voegen en je hebt binnen 2 minuten een eenvoudige app waar je in een grid steeds records toe kunt voegen. Het record wordt opgeslagen zodra je de rij verlaat. Natuurlijk kun je ook een save-knop op je scherm zetten en in je rowchange voorkomen dat het record opgeslagen wordt zonder op de knop te drukken. Dit maakt het gedrag wat voorspelbaarder. _________________ Met vriendelijke groeten, Laurens "Leven is meervoud van lef" _________________ Met vriendelijke groeten, Laurens "Leven is meervoud van lef" [ Dit Bericht is bewerkt door: Laurens op 2002-01-27 12:06 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...