Ga naar inhoud

random namen genereren ...


Aanbevolen berichten

Weet iemand ergens een 'goed' algoritme om 'normale' namen mee te genereren ?

Wat 'random' letters achter elkaar plakken is zo gebeurd, maar 'sdfjew' is niet echt een naam die je aan iets/iemand wilt geven.

Ik heb het nodig om m'n bot-editor mee uit te breiden. Als je dan een bot 'random' z'n uiterlijk hebt gegeven, dan zou het wel zo leuk zijn als daar nog een 'aparte' naam bij kwam en de gebruiker dus niet zelf 32 namen hoeft te verzinnen.

------------------ - Red Kink FM - - JaFO's Bot-editor - - How many pirates did you kill today ? -

Link naar reactie
Als ik dit zou moeten maken dan zou ik voor de makkelijke weg gaan en een lijst maken met zoveel mogelijk namen. Deze zou ik in een array zetten en dan hoeft de computer alleen maar een nummer random te kiezen waarbij de bovenwaarde van het array de grens is. Ik zou dan onthouden (noteren) of een naam al gebruikt is zodat niet twee bots dezelfde naam zouden hebben.

------------------ Als de leer niet met de feiten strookt dan dienen de feiten te worden aangepast!

Link naar reactie
:sad: ik ben bang dat ik idd zoiets zal moeten maken voor 'normale' namen. Gelukkig heb ik op het internet bij toeval een flinke lijst met 'normale' (amerikaanse) voor- & achternamen gevonden. Als ik daar nog wat 'Nederlandse' & andere voor- & achternamen aan toevoeg heb ik in ieder geval al iets.

Ik had eigenlijk iets 'beters' willen hebben ... maar dat is wellicht onmogelijk. :sad:

------------------ - Red Kink FM - - JaFO's Bot-editor - - How many pirates did you kill today ? -

Link naar reactie
Wel .. volgens mij is een algoritme voor Nederlands namen onmogelijk. Ook al geef jij al bepaalde naamdelen op. De Nederlands namen zijn beperkt (een bepaald bereik). Het is geen variabele. Het zijn als het ware constanten. Haroldin bestaat bijvoorbeeld niet. Tenzij jij revolutionair bent en nieuwe namen verzint :grin:

------------------ Een kat valt niet ver van de boom

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
[quote:d0ba84d22e] Op 08-01-2002 10:44, schreef JaFO: Weet iemand ergens een 'goed' algoritme om 'normale' namen mee te genereren ?<P>Wat 'random' letters achter elkaar plakken is zo gebeurd, maar 'sdfjew' is niet echt een naam die je aan iets/iemand wilt geven. [/quote:d0ba84d22e] Volgens mij moet je uit een paar slimgekozen lettergrepen kiezen. (kiezen n.a.v. namen uit het telefoonboek bv.) En dan uit n1 lettergrepen voor de begin-lettergreep, 0, 1 2 (random!!) tussenlettergrepen en een aparte lijst van 'nlaatst' stuks voor de slot-lettergreep. n1 * (n2 * n3 * n4 )* nlaatst mogelijkheden. Moet dacht ik niet zo moeilijk zijn.
Link naar reactie
// 'nederlandse' namenlijst : Ik had het geluk dat ik een complete lijst met 'normale' amerikaanse namen vond. Met een lijst van wat 'Nederlandse' namen (ie : Jan, Piet, Klaas, Jansen, DeVries etc ...) zou ik dat idd makkelijk kunnen doen. Het enige probleem is zo'n lange lijst te vinden ... Er schijnen boekjes met babynamen te bestaan, en ik meen dat er wel eens een 'top 10 van populaire voornamen' is gepubliceerd. Maar staat die info ook ergens op het internet (en is die voor dit doel te gebruiken). // lettergrepen : De lijst kan op zich al op die manier werken (ik beperk het tot 3 lettergrepen per naam, maar dankzij recursie kan ik dat dus in theorie oneindig uitbreiden ...). Het enige probleem is dat 'echte' namen niet aan die regels voldoen. Voor 'fantasy'-namen is op die manier wel een aardige lijst te maken. Ik heb idd ook het idee dat ik door 'regels' te maken voor het verbinden van de lettergrepen ik ietwat makkelijker 'goede' namen zou kunnen maken. Een naam-generator voor 'Megatraveller' rpg werkte op zo'n manier.
Link naar reactie
Tja, je zou een compleet nederlandstalig Markov-model in moeten bouwen wat vervolgens weer geënd is op namen. Pfff. Om een zinnetje wat onzin genereerd, maar wel alleen nederlandse woorden en ook in de goede volgorde (dus taalkundig correct) ben je al een eeuwigheid bezig met modellen... Misschien kun je gewoon stukjes namen aan elkaar plakken? (Gijs -> Gijsbert, Gijs-Jan)
Link naar reactie
Wat is een 'Markov'-model ? Heb je sites met meer info ? -- edit -- Ik heb ondertussen zelf wat gevonden. ([url=http://www.google.nl/search?q=markov+chains+source&hl=nl&start=10&sa=N]google => Markov chains source[/url] 't lijkt idd iets dat ik zou kunnen gebruiken ... een van de pagina's met uitleg : http://www.alumni.caltech.edu/~copeland/work/junktext.html [ Dit Bericht is bewerkt door: JaFO op 2002-02-24 00:23 ]
Link naar reactie
:lol: dat Markov-algoritme is grappig. Met de standaard-namen van UT als uitgangspunt krijg ik : [quote:f32098866f] 0 = Aracus 1 = Barak 2 = Calane 3 = Cilichon 4 = Crys 5 = Lia 6 = Nith 7 = Nithea 8 = Rag 9 = Saragothe [/quote:f32098866f] En met 'echte/normale' namen krijg ik : [quote:f32098866f] 0 = Darto 1 = Evielony 2 = Heas 3 = Herley 4 = Irvine 5 = Israpoley 6 = Sylvince 7 = Truck 8 = Ulfond 9 = Wel [/quote:f32098866f] Er staat wel eens wat echte onzin tussen ("Youndanumberee" was er eentje ...) maar het lijkt toch een bruikbaar alternatief als ik een lijst 'goede' namen heb ingevoerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...