Ga naar inhoud

Micro controllers programmeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd ben ik geinteresseerd in het programmeren van micro controllers. Heb een "brander" gekocht en een PIC controller. In dit pakket zat een CD met daarop een IDE van Microchip om in assembler een aansturing te programmeren voor de PIC controller. Het valt echter niet mee om dit onder de knie te krijgen. Daarom ben ik stevig op zoek naar NL talige sites waarop iets te vinden is over deze zaken. Mogelijk zoek ik niet goed, want er is verbijsterend weinig te vinden over micro controllers en met name over de PIC serie.

Weet iemand misschien een info bron ? Voor elke aanwijzing ben in. En met dank, Jan.

------------------

Link naar reactie
quote:
Originally posted by janbra: Sinds enige tijd ben ik geinteresseerd in het programmeren van micro controllers. Heb een "brander" gekocht en een PIC controller. In dit pakket zat een CD met daarop een IDE van Microchip om in assembler een aansturing te programmeren voor de PIC controller. Het valt echter niet mee om dit onder de knie te krijgen. Daarom ben ik stevig op zoek naar NL talige sites waarop iets te vinden is over deze zaken. Mogelijk zoek ik niet goed, want er is verbijsterend weinig te vinden over micro controllers en met name over de PIC serie.

Weet iemand misschien een info bron ? Voor elke aanwijzing ben in. En met dank, Jan.


Pc intern en het hardware boek van peter mesger.

Link naar reactie
Beste M_KOS,

Bedankt voor je tips. Ik heb op mijn plank staan PC Intern 2.0 Dat stamt nog uit de begintijd dus. Dit is echter niet echt een leerboek voor mij. Ik vind het allemaal erg moeilijk om te begrijpen wat de denkwijze is als je in asm programmeert. Ik heb een ruime ervaring in Pascal en ben gewend om vanuit een bepaalde denktrant een probleem uit te werken. Met asm zie ik geen totaal beeld. Bijv. in Pascal werk je in procedures en veelal in lussen en loops. Dat zal uiteraard in asm ook moeten, maar............ Dat andere boek lijkt me nog al prijzig, terwijl ik daar niet echt asm uit haal denk ik. Toch bedankt voor je tips.

Jan.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...