Ga naar inhoud

Beginnen met programmeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een programmeur die wil beginnen met programmeren. Nu is mijn vraag wat ik het beste kan leren? C++ of Delphi? Wat zijn de grootste verschillen tussen die twee? Wat ik niet wil is eerst Delphi leren en dan C++. De taal die ik nu ga leren wil ik aanhouden. De programma's die ik wil gaan programmeren? Dat is zeer verschillend van zeer kleine programma's tot zeer grote. Welk programma is daarvoor het beste C++ of Delphi?
Link naar reactie
>Ik ben een programmeur die wil beginnen met programmeren. *Uhm, hoe doe je dat? Iets zijn waaraan je nog moet beginnen? *

Ik persoonlijk ben begonnen met Delphi 2.0 en is me uitstekend bevallen. Is 1 ding wat belangrijk is en dat is lezen, lezen en nog eens lezen. Daar leer je veel van.

Voor andere opmerkingen verwijs ik je naar soortgelijke topics in het forum hier

Suc6,

Oblix

Link naar reactie
Delphi is veel eenvoudiger om te leren dan C, maar het is geheel afhankelijk van de ervaring die je al hebt met programmeren. Heb je wel eens met een andere taal geprogrammeerd?

Het grootste verschil is dat C een platform-onafhankelijke programmeertaal is en Delphi een ontwikkel-omgeving is en geen programmeertaal en alleen op Intel-compatible PC's draait met Windows 95/98/2000/NT.

Je zult dan dus moeten kiezen voor een of andere C++ ontwikkel-omgeving zoals C++Builder, Visual C, Borland C, Symantec C of een der vele andere C-Compilers. Of je kiest voor Delphi, dat maar door 1 bedrijf wordt geleverd en eigenlijk nog een der weinige professionele Pascal-compiler is... Voor algemeen gebruik, database-gerelateerde programma's, eenvoudige tools, en voor beginners raad ik Delphi aan. En dan vooral Delphi 5 Professional, die binnenkort op de markt komt. Dan heb je tevens een C-Compiler en een Java-Compiler erbij. Dat maakt een eventuele overstap naar een andere taal eenvoudiger.