Ga naar inhoud

[vba&excel]excel sheet op meerdere pc's problems


Aanbevolen berichten

Ik heb in excel een macro geprogrammeerd met VB. Dat is allemaal prima gelukt. Globaal doe ik met die VB-code het volgende: ik open een andere excel sheet en copieer daar bepaalde cellen naar de huidige excel sheet. Die file staat op mijn persoonlijke "schijf" op het netwerk. Op mijn pctje hier kan ik hem openen en zonder problemen draaien (windows 95, excel 97 SR-2), maar op 2 andere pc's waar ik het geprobeerd heb zijn problemen. - 1 pc (win2000, zelfde excel versie) geeft problemen met het openen van de andere excel sheet. Ik heb dmv een ON ERROR GOTO een melding in gebouwd dat 'ie de file niet kan vinden. De filename heb ik als default in een textbox staan. Die file staat ook gewoon in dezelfde directory en wordt dus op mijn pc zonder problemen geopend. Op die pc echter krijg ik de melding dat 'ie de file niet gevonden krijgt. Dat blijft maar duren. Pas als ik in de textbox de complete pathname invoer kan 'ie hem openen... :mad: - PC 2 (win 2000 en zelfde excel versie)geeft acuut de melding "Kan project of library niet openen." Wat kan ik hieraan doen? Op een of andere manier compileren incl. library's ofzo??? :???: Alvast bedankt! :smile:
Link naar reactie
op 1 kan ik zeggen dat de 'current working directory' op elke machine kan verschillen, en dat dat ook per OS anders kan reageren, dus dat het daarom niets meer dan veilig is om altijd een absolute pad-verwijzing te gebruiken... :wink: 2: ik ben absoluut geen VB wizard of zoiets, dus daar zullen andere mensen met verstand je mee moeten helpen... :wink:
Link naar reactie
1. Ik heb zoiets ingebouwd. GetFullPath was heel weinig over te vinden, en ik vraag me ook af of dat wel in VBA kan... Maar ik heb het opgelost dmv ActiveWorksheet.Path Op zich werkt het wel, maar nog niet perfect. Want ik kan nu op die win2000 pc die file openen als 'ie in dezelfde dir staat, maar andere directory's/drives geeft problemen. Zo ook op mijn pc hier... De volgende regel geeft problemen: [quote:e73e7a1f56]Set sourcefile = GetObject(totFile)[/quote:e73e7a1f56] In die variabele totFile staat het complete (en correcte path). Ook als ik het path daarvoor in de plaats zet (tussen aanhalingstekens) krijg ik het niet voor mekaar... 2. Dat valt weer tegen dan :smile: [b:e73e7a1f56]iemand wel een oplossing?[/b:e73e7a1f56]
Link naar reactie
Overigens, dit is de foutmelding die ik krijg: [quote:87fd13648a]Fout '-2147467259 (80004005)' tijdens uitvoering: Automatiseringsfout[/quote:87fd13648a] Ik ben al aan het zoeken geweest. Genoeg te vinden, maar geen oplossingen... Het enige wat ik vond was een if-then op die foutcode en dan resumen. Maar dan bleef 'ie daarop steken. :sad: Iemand een oplossing voor beide problemen?
Link naar reactie
Ik heb dus nog even een test gedaan mbt probleem 2. Maar het werkt niet. Ik krijg dus het VB scherm te zien en een Compile error. De help raadt aan om bij de References (verwijzingen) te kijken. En als ik dat doe komt er een melding "Error accessing the system registry". Terwijl er bij mij keurig een lijstje komt... De help raadt in dat geval aan de setup opnieuw te draaien. Dus dat zal ik ff aan de systeembeheerder doorgeven :smile: Nu het vage probleem 1 nog... :sad:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...