Ga naar inhoud

Kleuren verschillen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik moet voor mijn stage opdracht een web site maken. Leuk maar... Er is een logo met een achtergrond kleur groen. Dus ik dacht ik maak de achtergrond van de site ook groen, zodat het mooi in elkaar overloopt. Echter er zit een verschil in de kleur, het is nihil maar toch. Als ik bij paint shop pro de getallen op geef om een kleur te bepalen dat is het zo: achtergrond kleur: R=168 G=205 B=168 En de achtergrond kleur van het logo is: R=169 G=205 B=169 Nu dacht ik goed dan verander ik 1 van de 2. Sla het op maar als ik het daarna weer bekijk dan is het weer mooi zo als het was!! Wie heeft voor mij de solution??
Link naar reactie
stage opdracht + PSP = gedoemd te mislukken... PSP is niet krachtig genoeg. Dit antwoord slaat helemaal nergens op !!! Maak je logo als GIF en zet de groene kleur op transparant. Of, als het logo perse in JPG moet, selecteer beide groene kleuren en vervang de ene door de andere = functie "kleur vervangen" In beide gevallen wel in 16,7 mio kleurmode werken. Voor GIF terugzetten naar 256 kleuren en transparantheid instellen. Olaf
Link naar reactie
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb echter zelf ook wat geknutselt en heb de achterkant van mijn logo transparant gemaakt. Toen over de achtergrond heen geplakt en je zag niets meer. Zou het dus misschien komen omdat ze overelkaar heen zaten?? Ohja en Phrea PSP is een super pakket en ik gebruik ook nog Adobe Photoshop 6.0 is die wel goed volgens jou??
Link naar reactie
als je met weet-ik-ut-welke-editor een website maakt, kan dat nogal eens gebeuren, beste is dan een kleine pic te maken, bijv. 60x60 en die de achtergrondkleur van het logo te geven. En dan die pic natuurlijk als achtergrond te gebruiken. Als dan het logo en de achtergrond alle 2 uit Photoshop komen, is er nooit een verschil ( als logo dus uit ander prog komt, is dat wel mogelijk) _________________ Microsoft Windows, het enige VIRUS met een GUI! [ Dit Bericht is bewerkt door: Phruster op 2002-03-17 17:46 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...