Ga naar inhoud

Photoshop en aangepaste extensies


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik maak voor een speciaal programma foto's van producten (meestal BMP of TIFF)waarvan de extensie .1 .2 enz. moet worden. Dit voor het gebruik in dat programma. Als ik de afbeelding wil bewerken doe ik dat nu in Corel Photopaint 9 (geen enkel probleem met openen) Ik wil echter overstappen op Photoshop 6 maar krijg de afbeeldingen niet geopend, het wordt niet als geldig document herkend. Hoe kan ik Photoshop instellen zodat dit wel kan? ACDSee bijvoorbeeld heeft geen enkel probleem met de afbeeldingen en het bewerken daarvan. Het gaat te ver om de plaatjes iedere keer weer de oorspronkelijke extensie te geven.
Link naar reactie
Dit is niet helemaal de bedoeling. Waarom kan ik met Photopaint wel een plaatje met willekeurig welke extensie openen en met Photoshop niet? Hij geeft dan aan: niet herkend bestandstype. Ik wil graag met bv. dubbelklikken op de afbeelding deze in Photoshop openen of met drag en drop vanuit ACDSee bewerken. Dit lukt me nu absoluut niet.
Link naar reactie
Dat heb ik al geprobeerd maar ik krijg toch de melding van Photoshop: " Could not compleet your request because Photoshop cannot recognize the file extension" Voor alle duidelijkheid, de extensie is bijv. .1 of .2 De afbeelding kan een BMP of JPG bestand zijn. Corel Photopaint heeft geen enkele moeite met het openen van bestanden met een andere extensie dan gebruikelijk, Photoshop helaas wel... :sad: [ Dit Bericht is bewerkt door: NikNak op 2002-03-20 20:10 ]
Link naar reactie
Lukt mij ook niet, niet dat ik het nodig heb, maar met een originele PS6 lukt het me niet...>open as< kent geen selectie mogelijkheid voor 'all files' (wel 'all formats' die moeten dus in je windowsregistry staan), resteert je niets anders dan of een andere batchverwerking vb niknak.1.jpg of in windows alle *.1 *.2 bestandsvormen aan photoshop vastbinden, dus net als JP hierboven uitgelegd heeft...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...