Ga naar inhoud

Aantal foto`s op cd in dvd speler (standalone)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoeveel foto`s kan ik op een cd plaatsen, als ik nero gebruik? Ik heb dit een aantal maanden geleden eens geprobeerd, maar toen had ik 99 van de ongeveer 750 foto`s (.jpg`s) om te bekijken. De andere stonden wel op de cd, maar mijn Pioneer en andere Pioneers en een Cyberhome konden ze niet inlezen. Doe ik iets fout, of is daar een specifieke methode voor? Ik wil dus een VCD maken, en deze afspelen op mijn DVD speler! De index geeft ongeveer 750 foto`s weer, maar bij het bekijken van deze foto`s in vol beeld, zie ik er maar 99. [ Dit Bericht is bewerkt door: Gromek op 2002-02-10 14:40 ]
Link naar reactie
Gromek, doe ff rustig... Als je met Nero brandt, krijg je onderaan een balk te zien die laat zien hoeveel ruimte je nog over hebt. Als die ruimte vol zit, zit-ie vol, toch? Ja logisch, maar meer plaatjes passen er nou eenmaal niet op een CD tenzij je ze anders comprimeert. Verder weet ik weinig van Nero en de manier van branden.
Link naar reactie
Het staat er los van of je Nero of welk willekeurig ander programma gebruikt. Het hangt af van de bestandsgrootte van je foto's. Op een CD past ongeveer 700 MB (80 min. CDR). Stel je foto's zijn ongeveer 500 Kb, dan moeten er ongeveer 1400 op kunnen. Als je je foto's als JPG er op zet scheelt het bijvoorbeeld enorm vergeleken met bijv. TIFF. Dan wordt je bestandsgrootte veel hoger en kunnen er minder op. Of denk ik nu weer te simpel ?? Grtz Grimmie
Link naar reactie
[quote:46e7bd3171] Op 10-02-2002 13:05, schreef Grimmie: Het staat er los van of je Nero of welk willekeurig ander programma gebruikt. Het hangt af van de bestandsgrootte van je foto's. Op een CD past ongeveer 700 MB (80 min. CDR). Stel je foto's zijn ongeveer 500 Kb, dan moeten er ongeveer 1400 op kunnen. Als je je foto's als JPG er op zet scheelt het bijvoorbeeld enorm vergeleken met bijv. TIFF. Dan wordt je bestandsgrootte veel hoger en kunnen er minder op. Of denk ik nu weer te simpel ?? Grtz Grimmie [/quote:46e7bd3171] Nee, je hebt gelijk hoor. Als hij een digitale camera heeft en hij heeft foto's in .bmp op 1024x768, dan kan het nog een flinke kluif worden.
Link naar reactie
Ik weet hoeveel .jpg`s er op een cd-r kunnen, maar ik wil weten hoeveel ik in Nero op een vcd kan branden, zodat ik ze kan afspelen in mijn DVD speler. Ben daarin mogelijk niet duidelijk genoeg geweest. Ik heb al eerder zo`n cd gemaakt, maar toe had ik er ongeveer 750 op staan, maar de DVD speler(s) (meerdere geprobeerd) lezen er maar 99 van! Dat vond ik vreemd, en ik wil dus weten hoe dat komt. In Nero vind ik niets over het aantal, en in een uitleg in een PC blad (even vergeten welke) stond hier ook niets over. Dus voor alle duidelijkheid, in de cd-rom speler zie ik ongeveer 750 .jpg`s op de schijf, die ik ook kan bekijken, maar als ik deze in mijn dvd spelers doe, kan ik er maar 99 bekijken (ook al geeft deze in een soort index van de schijf wel aan dat er 750 op staan). Ik wordt er zo langzamerhand krankjorem van, want ik weet niet wat ik fout doe. [ Dit Bericht is bewerkt door: Gromek op 2002-02-10 14:37 ]
Link naar reactie
Even weer een gek ideetje tussendoor; misschien moet dat apparaat ze cachen voordat hij ze afspeelt, en heeft hij maar geheugen voor de eerste 99... ...zal wel geen logica in zitten maar... Hebbes! http://www.labdv.com/en/manuals/dvd_photo.php Lees hier maar eens. Er passen maar 99 foto's in één slideshow, zeggen ze. [img:317707aaee]http://www.labdv.com/images/dvd/uleadpictureshow/dvdformat.png[/img:317707aaee] _________________ www.[url=http://www.heidi.stylite.nl]heidi[/url].[url=http://www.stylite.nl]stylite[/url].nl If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:317707aaee]No Doubt[/i:317707aaee] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-11 12:20 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-11 12:21 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...