Ga naar inhoud

[psp] Layer1 of Background bij willekeur


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb er nog steeds geen regelmaat in kunnen ontdekken: mijn Paint Shop Pro 6. Als je met 'New' een nieuw bestand opent, - of je nu als achtergrond 'Transparent' instelt of 'Background' - hij maakt er de ene keer 'Layer1' van en de andere keer noemt hij de standaard layer weer 'Background'. Ik vind het best irritant, ik heb liever dat hij met Background begint... maar dat schijnt niet vast te staan :???:
Link naar reactie
'Background' is de naam die de layer standaard krijgt als er beperkingen opzitten. Dwz, je kan bv die layer niet boven anderen slepen. Ook heet die layer 'Background' standaard als je bv een plaatje hebt met minder dan 16 miljoen kleuren... Als er zoiets staat, gewoon op dubbelklikken, en ipv Layer1 zelf 'Background' noemen. Het icoontje veranderd dan ook als het goed is en je kan de layer als elke andere gebruiken...
Link naar reactie
Daar kan het wel eens aan liggen, het aantal kleuren! Dat ik daar niet zelf op gekomen ben. Ik werk de laatste tijd heel veel met 256 (voor gif) en 16milj (voor jpg) door elkaar. Ik ga weer eens experimenteren :smile: Overigens, in PSP6 kan het hernoemen van de Layer1 naar Background wel, maar het wordt dan geen 'echte' background. Je kunt hem dan nog steeds naar boven en onder plaatsen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...