Ga naar inhoud

Probleem Illustrator7 met Vrijstaande beelden


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem. Op mijn werk werk ik met illustrator9. -Als ik in Photoshop6 een beeld met transparante achtergond met extensie .psd save en plaats in illustrator9 blijft het transparante gedeelte transparant. -Als ik een clipping path maak om het beeld vrijstaand te maken en save als .eps blijft het transparante gedeelte ook transparant in illustrator9. Thuis werk ik met illustrator7. Als ik nu op dezelfde manieren werk en deze plaatjes in illustrator7 plaats wordt het transparante gedeelte wit. Wat dus niet de bedoeling is. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en of dit aan mij ligt of aan illustrator7 en wat ik hier aan kan doen?? Alvast bedankt
Link naar reactie
Dat je geen transparante achtergrond krijgt heeft idd te maken met de versie. Ik werk met illustrator 8.0 en heb jammergenoeg hetzelfde probleem gehad. Ik moet wel zeggen dat jouw topic mij wel optimistisch maakt om 9 aan te schaffen. Betreft dat Path vanuit photoshop opslaan als eps. Ik zou t niet weten. Gebruik je wel export>>>paths to illustrator? Werkt bij mij altijd prima... of dat zou ook een verschil moeten zijn tussen 7 en 8 Succes! Gr. J-P
Link naar reactie
Export clipping path to illustrator7 heb ik ook geprobeerd maar werkt ook niet Dit wil dus zeggen dat ik in Illustrator7 op geen enkele manier tekeningen oid achter bewerkte fotos door kan laten lopen. Dit omdat naar mijn weten geen manieren meer zijn om die foto vrijstaand in Illustrator te plaatsten. Of ik zou alles apart in PS en Illustrator moeten maken en een ander programma (Quark oid) moeten gebruiken om het samen te voegen zoals ik wil. Of idd Illustrator9 maar aanschaffen. Dat die tread 2X aankwam was een foutje;-P. Als iemand nog oplossingen weet hoor ik het wel, iniedergeval bedankt Mzl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...