Ga naar inhoud

doorschijnend


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet, dat PNG wel transparency ondersteunt op de manier waarop jij dat wilt. Máár... dit wordt door maar zeer weinig browsers ondersteund, ik geloof niet eens door IE. Dus wacht nog een jaartje voordat je dat probeert :wink: je kunt het plaatje, als je het in een webpage wilt gebruiken, ook in een layer zetten waarvan je de opacity instelt via css meen ik. Alleen IE ondersteunt dit. je krijgt dan een layertje dat doorzichtig is, percentage kun je zelf instellen.
Link naar reactie
Als het voor een webpagina is, fake het; als je pagina wit is van achtergrond, zet dan een witte layer in je plaatje, verplaats die layer uiteraard even naar beneden, en gebruik de schuifbalk in je layer palette om het plaatje halftransparant te maken. Als dit om een of andere reden niet kan, of je wilt toch die stippen: Je kan het ook met Masks doen realiseer ik me net, wat eigenlijk een veel nettere oplossing is, maar dit is sneller uitgelegd: :smile: Maak een nieuw plaatje van 2x2 pixels met een transparante achtergrond, en maak daarin het volgende patroon: [img:c7e59ddfe8]http://x2software.net/ctforum/transp1.gif[/img:c7e59ddfe8] Let op: gebruik een kleur die niet voorkomt in je plaatje. RGB(255, 0, 255) is een afgrijselijke kleur, en die zal je waarschijnlijk ook niet hebben, vandaar dat ik 'm gebruik :smile: Maak een nieuwe layer, en vul die layer met het patroon wat je zojuist hebt aangemaakt. Klik met je rechtermuisknop op een layer, en selecteer Merge -> Visible: [img:c7e59ddfe8]http://x2software.net/ctforum/transp2.gif[/img:c7e59ddfe8] Pak de 'Magic Wand' tool, zet bij de opties de Tolerance op 0, en klik op 1 vierkantje van het patroon wat je net gevuld hebt. Doe dan: Selection -> Modify -> Select Similar en druk op Delete. Voila, je hebt nu een mooi gestippeld plaatje: [img:c7e59ddfe8]http://x2software.net/ctforum/transp3.gif[/img:c7e59ddfe8]
Link naar reactie
[quote:8e3281d571] Op 2002-01-18 14:51, schreef J-P Le Conte: Niet dat er wat zinnigs staat maar toch... [/quote:8e3281d571] ...ik ben de moderator dus voel ik me verplicht te reageren :wink: die thread is ook wel handig, maar ik weet niet of craze ook met Flash werkt? ik denk het niet... ik wilde hier een voorbeeld van een sub-site van mijnkopthee.nl posten... maar heb m op deze pc niet in me favo's staan. is een mooi gebruik van een fading layer.
Link naar reactie
[quote:588c79647d] Op 2002-01-18 14:51, schreef J-P Le Conte: Niet dat er wat zinnigs staat maar toch... [/quote:588c79647d] ...ik ben de moderator dus voel ik me verplicht te reageren :wink: die thread is ook wel handig, maar ik weet niet of craze ook met Flash werkt? ik denk het niet... ik wilde hier een voorbeeld van een sub-site van mijnkopthee.nl posten... maar heb m op deze pc niet in me favo's staan. is een mooi gebruik van een fading layer.
Link naar reactie
[quote:b7e713e143] Op 2002-01-18 16:18, schreef Toeter84: [quote:b7e713e143] Op 2002-01-18 14:51, schreef J-P Le Conte: Niet dat er wat zinnigs staat maar toch... [/quote:b7e713e143] ...ik ben de moderator dus voel ik me verplicht te reageren :wink: die thread is ook wel handig, maar ik weet niet of craze ook met Flash werkt? ik denk het niet... ik wilde hier een voorbeeld van een sub-site van mijnkopthee.nl posten... maar heb m op deze pc niet in me favo's staan. is een mooi gebruik van een fading layer. [/quote:b7e713e143] Nope ik heb nog steeds geen goeie compu :sad:
Link naar reactie
[quote] Op 2002-01-18 16:17, schreef Toeter84: [quote:d8cf21f0eb] ...ik ben de moderator dus voel ik me verplicht te reageren :wink: [/quote:d8cf21f0eb] Nee ik ben betrokken met dit forum... Dat is wat anders. Er zit ook meer achter dan alleen een reply. Ik probeer mensen ook aan te sporen om in het archief te zoeken voor antwoorden op hun vragen. Gr. J-P
Link naar reactie
[quote] Op 2002-01-18 18:30, schreef J-P Le Conte: [quote:23d765b8eb] Op 2002-01-18 16:17, schreef Toeter84: [quote:23d765b8eb] ...ik ben de moderator dus voel ik me verplicht te reageren :wink: [/quote:23d765b8eb] Nee ik ben betrokken met dit forum... Dat is wat anders. Er zit ook meer achter dan alleen een reply. Ik probeer mensen ook aan te sporen om in het archief te zoeken voor antwoorden op hun vragen. Gr. J-P [/quote:23d765b8eb] huhm ja /me is er nog niet aan gewend dat de zoekfunctie werkt :grin:
Link naar reactie
[quote] Op 2002-01-18 18:30, schreef J-P Le Conte: [quote:4ad0c15645] Op 2002-01-18 16:17, schreef Toeter84: [quote:4ad0c15645] ...ik ben de moderator dus voel ik me verplicht te reageren :wink: [/quote:4ad0c15645] Nee ik ben betrokken met dit forum... Dat is wat anders. Er zit ook meer achter dan alleen een reply. Ik probeer mensen ook aan te sporen om in het archief te zoeken voor antwoorden op hun vragen. Gr. J-P [/quote:4ad0c15645] no offence J-P! let op de :smile: de site van mijnkopthee is trouwens: [url]http://www.mijnkopthee.nl/version3a/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...