Ga naar inhoud

chk extensie omzetten in jpg?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik werk onder win2000. Ik ben fotograaf en sla mijn digitale beelden op op een zip-schijf van 100 mb. Gisteren heb ik het concert t.g.v. de 55e geboortedag van Herman Brood in Paradiso gefotografeerd. Vandaag waren plots de '80 jpg's niet meer leesbaar. Toen ik de machine opnieuw opstartte werd automatisch het bestandssysteem van de zip-drive hersteld. Alle data staat er weer op: met extensie .jpg maar als ik ze probeer in te lezen krijg ik de mededeling: U tracht een bestand van het type Recovered File fragments (.chk) te openen. Photoshop ziet ze niet. Zo te zien hebben de files nog wel de originele grootte (ca 1.000 k). Wie helpt me uit deze misere?
Link naar reactie
Heb je ze al op een andere driver gezet? Op je harde schijf bv? Of kan het zijn dat ie vraagt naar "formateren van de schijf"? (nooit doen!) Laat dat eens weten. En anders mail me eens een foto dan wil ik wel eens kijken maar ik vrees het ergste... Probeer ook eens iemand anders zijn zip.

Gr. J-P

------------------ Klik hier voor mijn laatste wallpaper ontwerp. (*update: 25-09-2001. "C!T Forum verslaafd")

>>> www.leconte.nl <<<

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
wat je zou kunnen proberen is de extensie chk proberen te openen als volgt: ga naar verkenner, beeld -> mapopties ->bestandstypen -> bewerken daar de extensie aanpassen. Wat ik wel denk is dat de bestanden niet gelezen kunnen worden :sad: Ikzelf heb zo'n 900 muziekfiles die ik dus niet meer kan openen......... ben wel benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.
Link naar reactie
Is de echte extensie mischien verborgen en zie je daarom niet dat het eigenlijk nog chk bestanden zijn. Probeer daarom eens intestellen dat je alle extensies ziet. En hernoem de bestanden vervolgens naar jpg ik denk dat je probleem hiermee is opgelost. Stuur mij anders ook een keer zo'n plaatje mvwinger@yahoo.com Ik denk trouwens dat je plaatjes nog te redden zijn :smile:
Link naar reactie
Is de echte extensie mischien verborgen en zie je daarom niet dat het eigenlijk nog chk bestanden zijn. Probeer daarom eens intestellen dat je alle extensies ziet. En hernoem de bestanden vervolgens naar jpg ik denk dat je probleem hiermee is opgelost. Stuur mij anders ook een keer zo'n plaatje mvwinger@yahoo.com Ik denk trouwens dat je plaatjes nog te redden zijn :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...