Ga naar inhoud

is er een programma waarmee je een heleboel bmp's tegelijk k


Aanbevolen berichten

  • 6 maanden later...
[quote:83c2f357f9] Op 15-07-2001 15:37, schreef Robert Golz: Gebruik eens het volgende programma. Het heet irfanview en is te downloaden bij: <A HREF="http://www.irfanview.com" TARGET=_blank>http://www.irfanview.com</A> <P>Je kan hiermee een heleboel dingen veranderen wat betrefd opslag / filenaam veranderen (daar gebruik ik het voor bijv. mvc-001 etc etc naar 2001-001 etc etc kan in in handeling).<P>Robert [/quote:83c2f357f9] Ik gebruik IrfanView ook al jaren, maar hoe krijg je (bij wijze van spreken) met 1 druk op de knop meerdere bmp-bestanden omgezet in jpg-bestanden? Doei van Boei
Link naar reactie
Nou je moet er een paar keer meer voor klikken hoor :wink: Maar dat is voor de instellingen. Daarna gaat alles vanzelf. Je doet dit als volgt: menu File, Batch Conversion/Rename. Zoek dan in het deel rechtsboven de betreffende directory op. Selecteer de om te zetten files en druk op de knop Add, of druk meteen op Add all om ze allemaal om te zetten. De betreffende filenamen komen nu als lijstje linksboven te staan. Kies onder dat lijstje het uit te voeren bestandsformaat. Eventueel kun je instellingen veranderen via de knop Options ernaast. Denk hierbij aan de kwaliteit van JPG files bijvoorbeeld. Kies de directory waar de omgezette files terecht moeten komen (Output Directory). Evt kun je dezelfde directory gebruiken als waar ze vandaan komen door op de knop "Use this directory as output" te drukken. Dmv de knop Advanced options kun je o.a. de grootte, de kleurdiepte, roteren, contrast enz. veranderen... Ik hoop dat je er nu uitkomt, anders hoor ik het wel :smile: Succes, Ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...