Ga naar inhoud

Ik ben een beetje radeloos!


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een wmf bestand maken. Net zoiets als de standaard images die je bij office kunt invoegen. Ik wil deze namelijk gebruiken voor access. Ik wil geen achtergrond bij het plaatje(access accepteert dit niet bij gif). Het wmf bestand wil ik uit een bestaand plaatje maken. Dit plaatje is een provincie met gemeenten. Ik selecteer een gemeente op kleur. De gemeente wil ik apart opslaan als wmf bestand. Het is dus de bedoeling dat ik elke gemeente apart opsla als wmf bestand zodat ik ze weer aan elkaar kan zetten in access(elk plaatje krijgt een aparte code) Ik hoop dat dit mogelijk is. Ik weet dat wmf mogelijk is in access. Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp, wil je alleen het gekleurde gedeelte geselekteerd hebben. M.a.w. het witte gedeelte om het beeld zelf moet niet zichtbaar zijn. Dit is mogelijk via een "vrijstaand pad" deze kun je maken in een programma als Photoshop. Eenmaal een pad aangebracht kun je de afbeelding bewaren als .eps en daarna omzetten als .gif met transparantie. Succes
Link naar reactie
Het is nog niet gelukt. Misschien doe ik iets fout met het pad. --> ik selecteer de kleur - dan, make work path. Dit pad kan ik exporteren naar illustrator. Maar als ik het doe zoals jij zegt, dus de hele afbeelding opslaan met het pad dan slaat hij de hele afbeelding op. Als ik het dan open in illustrator kan ik er niet veel mee. Want als ik het exporteer als wmf dan heb ik nog steeds de hele afbeelding en niet de selectie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...