Ga naar inhoud

Harddisk (half??) overleden


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb het al eens eerder gehad over mijn problemen met de instabiliteit van mijn systeem, op aanraden de voeding vervangen, hielp vrij weinig, alleen minder vastlopen bij zwaar videogebruik... Nu had ik (zoals gewoonlijk) de pc 's nachts aan laten staan, kom ik de volgende ochtend bij de pc, jawel hoor, blauw scherm met de melding inaccessible_boot_device... Nouja, gebeurde wel vaker nadat de kast open was geweest (brakke IDE kabels). Dus ik denk ik doe t meteen goed, nieuwe ide kabels gekocht. Windows opstarten (eerst zoals gewoonlijk nog 5x vastlopen) en toen windows eindelijk bijna klaar was met laden kreeg ik weer het blauwe scherm met dezelfde melding... Vanalles geprobeert, veilige modus, windows setup herstelconsole enz. enz.... Ik wilde toch wel eens weer computeren, uit een oude compaq een 1 gig harddisk gehaald, hierop windows 2000 gezet, en wonderbaarlijk genoeg geen opstartproblemen meer... Andere harddisk erbij gehangen, en weer moeizaam opstarten, bij het opstarten de melding dat de harddisk door chkdsk moet worden nagekeken, en het barstte van de fouten e.d. Nadat windows eindelijk opgestart was was de eerste parititie op de schijf niet benaderbaar (windows loopt vast) maar gek genoeg was de 2de patitie (waar ook veel fouten inzaten) wel gewoon benaderbaar. Is mijn harddisk nu aan zijn einde? en zou dat de opstartproblemen van het laatste jaar kunnen verklaren??
Link naar reactie
Weet niet wat er in je vorige post allemaal gezegd en gedaan is, maar als mij dit zou overkomen zou ik als de wiedeweerga mijn schijf ergens inhangen waar ie benaderbaar was, alle noodzakelijke data kopieren en overstappen op een nieuwe schijf. Alternatief is om allerlei door forumleden gesuggereerde akties te ondernemen, met kans op sukses of nog grotere frustratie. Wat je i.i.g. kunt doen is zowel je schijf als je geheugen eens grondig testen. Voor je schijf haal je daarvoor een progje op op de website. De meeste fabrikanten hebben er eentje. Voor het geheugen kun je memtest eens proberen: http://hcidesign.com/memtest/
Link naar reactie
Ja die van hem zal waarschijnlijk ook wel stuk zijn maar je kan het altijd proberen. Hij zij dat ie ook problemen met z'n voeding had gehad als je de stroom er af en toe afvalt kan je ook fouten op je harddisk krijgen. Heb zelf twee keer met een schijf met fouten meegemaakt dat ie 't na partities opnieuw aanmaken gewoon weer deed. gr HDL
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...