Ga naar inhoud

lp naar cd met CE 2000


Aanbevolen berichten

Ik heb de moed opgevat om een paar lp's over te zetten op cd. En dan om te vormen en samen te voegen naar mp3. Maar dat blijkt makkelijker voorgesteld (en duurt heel wat langer) dan ik verwacht had. Ik werk met Win 98 SE en Cool Edit 2000. Met de C!T van sept. 2004 erbij zou dat moeten lukken omdat daarin o.a. Audition wordt aangehaald. (is de 2e opvolger van CE 2k) Ten eerste kon ik nergens iets vinden om tikken te verwijderen :roll: en nu ontgaat me ook nog de finishing touch. :roll: Ik heb opgenomen wat ik wenste, de ruis eruit, tikken met de hand verwijderd, de amplitude opgerekt, kleine stiltes ingevoegd tussen de tracks en een cue-lijstje gemaakt. De hele file opgeslagen als wav en als mp3 en met de knop Batch alle bestandjes apart opgeslagen als wav. In die cue-lijst heb ik alle titels opgenomen en nog gezocht naar een naam voor de mappen, maar niet gevonden. Als ik nu in elk van onze bijdetijdse spelers probeer van die bestanden die nu op cd staan de titels te laten verschijnen gaat dat niet. :oops: Kan iemand mij uit de doeken doen wat er ontbreekt? En waarmee de tikken eruit gaan? Vast bedankt! Jasper
Link naar reactie
Bedankt, Plextor! Ik dacht inderdaad dat dit was wat ik nodig had, maar zover was ik zelf ook al. Het zag er trouwens wel goed uit. Ik heb ze maar een mailtje gestuurd met de suggestie om het wat aan te vullen. Misschien weet iemand er nog meer van? Ik hou me aanbevolen! Vooral - en dat 'vergat' ik nog (eigenlijk wou ik de vraag niet te ingewikkeld maken) wat gebeurt er nu als ik zo'n 10 dubbel lp's omvorm naar mp3 en alle tracks krijgen nummers van bijv. 1 tot 20? Worden dan al die 200 nummers hernummerd en worden dus alle artiesten door elkaar gegooid? Of krijg ik meldingen van 'dit bestand bestaat al. wilt u het overschrijven?' Dat wordt het een flinke puinhoop, toch? Ben benieuwd! Jasper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...