Ga naar inhoud

2 geluidskaarten: onboard + PCI instaleren+gebruiken


Aanbevolen berichten

ik heb dus een onboard geluidskaart, die werkt goed, maar eiglijk wil ik ook een extra PCI kaart, zodat mn gluid van mn teamspeak proggie door de onboard komt (headset erop angesloten), en het geluid van mn games door mn PCI kaart komt (met een mooie set boxen) want als ik alles door mn headset prop, dan hoor ik, als ik fanatiek ant schieten ben, hoor ik mn teamspeak heel slecht. keb zelf al geprobeerd om de 2de erin te doen, maar dan gebruikt XP de onboard geluidskaart niet meer.
Link naar reactie
Voor zover mij bekend kun je niet simultaan meerdere geluidskaarten aansturen. Wel uiteraard voorafgaande aan de uitvoering van een programma instellen welke kaart je wilt gebruiken. Hetzelfde geldt voor videokaarten. Als je er meerdere met verschillende programmas kon aansturen dan zat half computerend Nederland met meerdere monitoren voor z'n neus. Spel op de ene, tekst op de andere kaart. Met een videokaart kun je splitten e.d., maar geen 2 kaarten tegelijk gebruiken. Voor audio lijkt me dat ook niet te kunnen.
Link naar reactie
[quote:a1618251e7="KeesA"]Hetzelfde geldt voor videokaarten. Als je er meerdere met verschillende programmas kon aansturen dan zat half computerend Nederland met meerdere monitoren voor z'n neus. Spel op de ene, tekst op de andere kaart. Met een videokaart kun je splitten e.d., maar geen 2 kaarten tegelijk gebruiken.[/quote:a1618251e7]Ho, dat kan dus juist wel. Je kunt idd op de ene kaart een spel spelen en op de andere videokaart en monitor Word gebruiken. Wel vanaf XP trouwens. Maar het is iid volgens mij dat je per applicatie (spel) moet kiezen welke van de 2 je wil gebruiken. En dat geldt dus ook voor audiokaarten.
Link naar reactie
Dit kan idd, zolang je bij teamspeak maar in kan stellen dat ie niet de standaard geluidskaart gebruikt. Das een, tweede probleem is dat zodra jij een extra geluidskaart inprikt, je mobo vanzelf de onboard uitschakeld. Hier is meestal niks aan te doen. In de bios kan je namelijk vaak alleen uit auto of disable kiezen. Zelf is me het wel eens gelukt, maar dat kwam puur omdat het mobo zo stom was de extra geluidskaart niet op die manier te detecteren dat ie het onboard geluid uitschakelde. Enige optie is dus om nog een extra los geluidskaartje te plaatsen.
Link naar reactie
wat ik eiglijk ook van plan ben, is om mn tweede comp weer es an de praat te krijge, daar zit ook een onboard sound op. en dan zet ik die naast mn nieuwe comp, en doe ik op de ouwe de Teamspeak. dat lijk me ook wel handig, maar dan moet ik eerst nog een internet kabel kopen, en een verlengertje daarvoor, zodat ik er 2 an mekaar ken maken. maar eiglijk doe ik liever dat ik in mn ouwe/nieuwe comp 2 internetkaarten doe, zodat een van de 2 pcs als gateway dient. weet iemand of dat kan, en zo ja, of ik dan een cross over cable nodig heb tussen mn nieuwe/ouwe pc??
Link naar reactie
dat is et em dus, ze zitte alle vier vol... anders had ik dat al gdaan, alloewel me dat een extra kabel zou gaan kosten van 20 Meter. maar eiglijk kan ik ook een hub zoeken voor hierboven, eentje met 3/4 poorten+ port forwarding, zodat iemand die van buitenaf verbinding maakt met :28960, hij word doorgelinkt naar mijn comp, en niet naar mn vaders labtop ofzo. weet iemand hoe duur dat kost? en dan moet ik ook nog een paar korte kabeltjes hebbe van 5 m, 1m, 2m.
Link naar reactie
[quote:5be649ef8c="Comp-Freak"]Das een, tweede probleem is dat zodra jij een extra geluidskaart inprikt, je mobo vanzelf de onboard uitschakeld. [/quote:5be649ef8c]ALs ik het goed lees, zou Windows XP dit doen. Dat laatste zou kunnen maar kan anders ingesteld worden onder de geluidsinstellingen. Onder Apparaatbeheer gecontroleerd of beide geluidskaarten herkend worden? Ook gekeken onder de geluidsinstellingen? In principe zou het moeten werken. Ik heb op dit punt alleen ervaring met een K7S5A systeem met SB live kaart en een Gigabyte 5AX moederbord met Sweex geluidskaart gecombineerd met een USB luidsprekerset/systeem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...