Ga naar inhoud

sata harddisk uitval!


Aanbevolen berichten

ik heb er sins kort weer een probleem bij en dat is het volgende: als ik aan het computeren ben valt opeens zomaar me harddisk uit het betreft een western digital: wd2000jb dit is er eentje met een marvell chip maar deze harddisk is zkr niet warm dus dit lijken me geen warmte problemen. me voeding(Aopen a600a standaard voeding, ATX 2.03 350 watt) lijkt het ook niet te zijn want de laatste keer dat ik zijn spanningen aan het opmeten was waren dit de spanningen; 12V: 11,97 5V: 4,87 3,3V: 3,34 lijken me dus nette voltages, onder stressed contitie zijn ze ook zo goed als het zelfde deze windows installatie heeft ook een tijd op een fujitsu siemens laptop gedraaid en deed het daarop perfect, natuurlijk is dit op deze pc een verse installatie :wink: me koeling van me pc is goed en mij tempraturen zijn: CPU: 31/38(iddle/stressed) Chipset: 34/38( iddle/stressed) VGA: onbekend, maar de koeling warm lauw/warm (zalman VF700CU) voor de specificaties van me config. check me sig.
Link naar reactie
Vreemd, je hebt er wel veel in hangen. De spanningen staan niet garant voor dat alles ook werkt. Ik weet dat mijn amd athlon 64 3000+ alleen al 8 ampere nodig heeft voor 12 volt. De videokaart heeft ook een minimum van 350 Watt nodig. Kan je van iemand een zwaardere voeding lenen. Als je het mij vraagt balast je hem erg veel
Link naar reactie
ik kreeg laast juist te horen dat iemand met een vergelijkbaar systeem NEt fff zwaarder. die zou genoeg hebben aan een 350 watt aopen voeding. en dat was met een 6600GT dus tja.... :( .. Het rare is: hij doet het nu al weer een hele tijd!( 2uurtjes) maar heb dit wel een eerder gehad, maar vervolgens deed hij het weer.!
Link naar reactie
ik krijg het op hele verschillende momenten bijvoorbeeld net kreeg ik het wanneer ik een zootje films(lees: 5,50 GB) aan het laden was in mediaplayer. dan zou het idd best kunnen dat dat komt door een TE zwakke voeding. Maar ik heb het ook wel eens gehad toen ik niets aan het doen was( de computer) en toen viel hij ook opeens uit :-? :cry:
Link naar reactie
ja zal het proberen, maar bijvoorbeeld NU draait hij al een hele tijd helemaal goed! hij draait nu al vanaf 1.30 uurPM. ik zal nog wel ff een screenshot maken van mijn voltaged e.d. alvast bedankt voor de tips iedereen! EDIT: screenshot. [img:d4a573b82b]http://home.zonnet.nl/a.d.versluis/idlevoltages.JPG[/img:d4a573b82b] lijken me niet zo verkeerd,( of wel....)
Link naar reactie
jah is idd wel een goed idéé om te doen, maar *schaam schaam* waar moet je die pennetjes in doen dan want je hebt er 2 en ik kan begrijpen dat je er maar 1 moet gebruiken. moet je er dan 1-tje in je molez 12V en de andere in de Ground En ook zal ik nog wel ff een pica maken met stressed Alvast bedankt iedereen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...