Ga naar inhoud

fanbus controller


Aanbevolen berichten

Een vraagje. De nieuwste thermaltake voedingen hebben een fan bus controller waarmee je kan aflezen hoeveel vermogen de computer verbruikt. Nu wil ik weten zijn dit soort kastjes ook los verkrijgbaar want ik vind ze niet. De enige fanbus controllers die ik vind zijn die van zalman, maar die heeft al helemaal geen display of de jongens van coolermaster, maar die heeft het ook niet. Maar in mijn ogen moet het toch mogelijk zijn om te weten hoeveel vermogen je pc verbruikt?
Link naar reactie
Om op een display te kunnen weergeven hoeveel de voeding moet omzetten (en dus hoeveel de pc gebruikt) moet de voeding daar ook geschikt voor zijn en moet er dus een of ander meet-geval in de voeding zitten. Dit is kennelijk het geval bij Thermaltake en daarom kan dus ook een display aangesloten worden. Andere voedingen hebben dit niet en daarom kan je ook geen display aansluiten waar die gegevens op komen te staan. De fanbuscontrollers zijn normaal gesproken ook er voor om fans zachter te laten lopen, soms met thermometer erbij.
Link naar reactie
idd een display plaatsen zal niet lukken, maar wil je het verbruik toch perse weten, zet dan gewoon een ampere meter over de voedingskabel die in je voeding gaat. dan moet je even omrekenen hoeveel watt dit is. dit doe je dan als ik correct ben tenminste (??? ben geen electronicus) Het aantal volt maal het aantal ampere = het aantal watt . maar welmaal je netspanning (230Volt) aangezien je meer voor de voeding en daar nog steeds 230V is
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...