Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een desktop voor het grafische werk en een aparte computer voor videoediting (screenplay van Applied Magic). De Screenplay heeft een SCSI-3 uitgang. Ik heb een iomega jazz en mijn idee is om deze zowel op mijn desktop als op de screenplay aan te sluiten. Zo kan ik mijn plaatjes en foto's bewerken op de desktop en deze via de jazz importeren op de screenplay. Maar de Jazz krijgt dan met 2 controllers te maken (de ene op mijn desktop en de andere op de screenplay) Kan dit wat ik nu wil?
Link naar reactie
als op beide systems een scsi aansluiting zitten dan kan je in het bios van de scsi kaart een ide nummer geven voor je jazz drive. en saven in het scsi bios . je kan 14 divices aansluiten op een scsi kaart 6x intern 6x extern . de kaart zelf heeft id 7. je moett wel de software van de drive installeren op beide machines. misschien is er een ander die je verder kan helpen. maar in grote lijnen is dat de Procedure.
Link naar reactie
Klopt wat good old plextor zegt. meer technische info meegeven. Ik neem volgende aan: Desktop PC heb je een scsi kaart met daaraan een scsi Jazz drive. Je screenplayheeft ook een SCSI kaart en aanlsuiting (SICI-3 zegt mij niet zoveel, de echte benamingen moeten we weten.zoals Ultra SCSI, UltraWide, UltratoWide) Maar vooral het soort aansluiting van de scsi kaarten. Is het 25 pins- 50 pins, (wel of geen high density), 68 pins, 80 pins. Als ze exact dezelfde aansluiting hebben dan is het een simpel. Op beide machines de jazz aansluiten en de software(drivers installeren) ALs je meer dan 1 scsi apparaat hebt (deze hebben een scisi-id), dan moet je ervoor zorgen dat ze een UNIEKE scsi id tov elkaar hebben. Dit gebeurt via jumpers op de apparaten. Bij meer dan 1 scsi apparaat moet de laatste getermineerd zijn. Dit kan best lastig zijn, want als je de jazz termioneert werkt alles, dus ook het andere appraat. Sluit je de jazz vervolgens op de andere machine, dan kan je de andere machine niet gebruiken omdat dat scisi apparaat niet is getermineerd. WIl je dat toch, dan moet je of termineren of afkoppelen. Godekope terminators willen niet altijd werken, beste is dan een actieve terminator te kopen. Simpel dus. Als de aansluitingen van de scisi kaarten verschillend zijn, bijvoorbeeld 25 pint naar 68 pins dan moet je een verloopkabel kopen. De kabels zijn gebonden aan een maximale lengte gerekend over alle scsi apparaten.Ik dacht max 7 meter en als je dacht ik Ultra hebt dan wordt dat 3-4 meter. Met google kan je wel de exacte info vinden. Let Op : alle onderdelen van scisi zijn DUUR. Moet je geld gaan uitgeven dan zou ik de oplossing in een netwerk, zoeken of een USB stick. Goedkoper en veel praktischer. Succes
Link naar reactie
[quote:be3797d474="Bosje"] Moet je geld gaan uitgeven dan zou ik de oplossing in een netwerk, zoeken of een USB stick. Goedkoper en veel praktischer. Succes[/quote:be3797d474] Ja helemaal gelijk, alleen...... de video editor is helemaal gemodificeerd voor uitsluitend gebruik als editor, met realtime effecten en zo. Mogelijkheid om er ff een netwerkkaartje in te steken is er niet :( vandaar deze ingewikkelde constructie. enne bedankt voor je uitleg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...