Ga naar inhoud

Externe HD via USB


Aanbevolen berichten

Ik heb een behuizing gekocht om een externe hardeschijf aan te sluiten via USB. Ik had nog een oude Western Digital HD van 6 GB. Deze is geformatteerd met NTFS en zodanig ingebouwd. Nu heeft hij het een tijdje gedaan op diverse XP machines, maar nu doet hij het niet meer, XP kan hem niet meer initialiseren. Het lijkt alsof windows hem niet meer herkend. Als slave in een PC dan doet hij het gewoon. Heb er nog een Seagate Barracuda van 120 Gb in gestopt, dan geen probleem. Heeft iemand ervaringen met oudere (externe) HD's [img:df527f2569]http://home.hccnet.nl/e.kaarsgaren/gif/confused.gif[/img:df527f2569]
Link naar reactie
Het hoeft niet aan de harde schijf te liggen. Het kan ook aan de USB-kabel liggen. Of de USB-poort. Ik heb eens gelezen dat het slecht zou zijn om een usb-kabel steeds in en uit de pc te trekken. Dan raken de connectoren beschadigd en zou het contact minder goed worden. Heb je de externe schijf al op andere pc's geprobeerd? Onder Win98 bijv. En controleer ook bij Configuratiescherm -> Systeem -> tabblad Apparaatbeheer of de usb-schijf niet al in de lijst staat. Zo ja, verwijder hem dan uit de lijst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...