Ga naar inhoud

Nieuwe S-ata schijf


Aanbevolen berichten

Hallo, vanwege schijfruimtegebrek wil ik een nieuwe hdd aanschaffen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Maxtor Diamondmax Plus 10 250GB Deze heeft een goede prijs/gb verhouding, iets minder dan de 200 maarja. Echter nu zegt een klasgenoot dat Maxtor + MSI problemen oplevert,n, ikzelf heb er nog nooit iets over gehoord, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid. Dus iemand iets bekend over problemen met die combo ? Groeten NoepZor
Link naar reactie
Heb zelf een 300gb Maxtor 10 plus, draait als een trein en heeft zeker een maand of wat prima gedraaid op een MSI K8N Neo 4, ben inmiddels overgestapt op een DFI NF4 SLI-DR maar dat is niet omdat de Neo 4 niet goed was. Prima schijf die 250GB Maxtor 10 plus die je op het oog hebt, gewoon doen dus. Hij is snel, ondersteund NCQ, heeft 16MB cache en is Natvie S-ata.
Link naar reactie
Gezien @ Specs Maar klasgenoot zit er de hele tijd over te zeuren dat het vaak misgaat, ik vind dat gek, anders was dat wel vaak hier voorgekomen. Ik vraag het toch maar voor de zekerheid, voordat ik met een niet werkende schijf zit. Volgens mij was het bij hem meer een driver probleem, omdat alleen de standaard s-ata drivers werkten en geen nforce drivers voor de s-ata. Ik gok het er maar op, neem aan dat het goed gaat :)
Link naar reactie
Maakt die NCQ wat uit (mijn mobo ondersteunt het niet), want die schijf is ineens weer een tientje duurder, wat het gat met de 200GB groot maakt. Voordelen zijn dan alleen de grotere cache, in hoeverre dat invloed heeft weet ik niet. En je hebt 50 gieg meer... Ik heb eens wat prijzen op een rijtje gezet: Grootte Prijs Prijs GB 160GB: €81 €0,51 200GB: €90 €0,45 250GB: €133 €0,53 300GB: €167 €0,56 Dus de 200GB is prijstechnisch het interessants voor mij (kwa relatieve en absolute prijs)
Link naar reactie
De 16mb cache 250/300gb schijven zijn ook sneller dan de 200gb schijven, je hebt dus met die 250gb een snellere schijf die ook nog eens NCQ ondersteund, mocht je in de toekomst gaan upgraden naar een moederbord met Sata 2 controller (nForce 4) dan heb je daar ook nog eens profeit van. Ik weet niet of jij 133 euro kan missen, als je dat niet kan dan blijft de 200gb als optie over.
Link naar reactie
Eerst was hij even 124 euro, maar het gat vind ik gewoonweg iets te groot, 40 euro.. Kun je als student ook andere dingen mee doen, ik kan het wel betalen, daar niet van maar vind het dan te gek gaan. Heb trouwens de 200GB besteld, komt morgen binnen :) Toch allemaal bedankt voor het meedenken, het ging voornamelijk over de problemen msi + maxtor die dus uit de lucht zijn gegrepen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...