Ga naar inhoud

moeilijke piepjes


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een probleem met mijn compu. Wanneer ik mij compu aanzet hoor ik een aantal piepjes. de monitor blijft dan zwart. Wanneer ik een aantal keer op reset druk start de pc wel gewoon op. Voor de rest doet de pc het prima behalve dat opstart probleem. Heb het moederbord al een keer geupdate maar dat mocht niet helpen. Heb tevens de nieuwste Nvidi drivers geïnstalleerd Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn. gegroet Sander amd xp 1800+ kt7a-raid. asus 512mb kingston 160 gyg WD asus geforce 2 gts/pro 32ddr Win Xp pro sp2
Link naar reactie
Wil je er nog? http://www.computerhope.com/beep.htm http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/amsignal.htm AMI en Phoenix bios beeps: http://cybertechhelp.com/html/tutorials/tutorial.php/id/49 AMI, Award, IBM, Mac en Phoenix bios beeps: http://winworld.8k.com/photo3.html http://web.tiscali.it/no-redirect-tiscali/acorp/documents/bios-beep_codes.htm 1 piepje: refresh failure 2 piepjes: parity error 3 piepjes: base 64K memory failure 4 piepjes: timer not operational 5 piepjes: processor error 6 piepjes: 8042 - gate A20 failure 7 piepjes: processor exception interrupt error 8 piepjes: display memory read/write failure 9 piepjes: rom checksum error 10 piepjes: cmos shutdown register read/write error 11 piepjes: cache memory bad
Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Ik heb met het programma Memtest het geheugen getest en dat was in orde. Met het codeertabel voor de biepjes kwam ik op het volgende uit. 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card. Het vreemde is de videokaart het wel gewoon doet. Hij geeft alleen problemen als de pc een tijd heeft uitgestaan. Wanneer ik de pc nu afsluit en weer aanzet is er geen probleem. Maar wanneer ik een uurtje wacht krijg ik wel weer de biepjes. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen.
Link naar reactie
[quote:a56ae7cb0e="sander2050"]Bedankt voor de tips. Ik heb met het programma Memtest het geheugen getest en dat was in orde. Met het codeertabel voor de biepjes kwam ik op het volgende uit. 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card. Het vreemde is de videokaart het wel gewoon doet. Hij geeft alleen problemen als de pc een tijd heeft uitgestaan. Wanneer ik de pc nu afsluit en weer aanzet is er geen probleem. Maar wanneer ik een uurtje wacht krijg ik wel weer de biepjes. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen.[/quote:a56ae7cb0e]kun je niet een andere videokaart testen en kijken of na een uur de biepjes weer komen?
Link naar reactie
[quote:91fb33caac="sander2050"]Bedankt voor de tips. Ik heb met het programma Memtest het geheugen getest en dat was in orde. Met het codeertabel voor de biepjes kwam ik op het volgende uit. 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card. Het vreemde is de videokaart het wel gewoon doet. Hij geeft alleen problemen als de pc een tijd heeft uitgestaan. Wanneer ik de pc nu afsluit en weer aanzet is er geen probleem. Maar wanneer ik een uurtje wacht krijg ik wel weer de biepjes. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen.[/quote:91fb33caac] Zit de videokaart wel goed in het slot ? Want als ik het zo lees doet hij het niet als de computer koud is, lijkt wel of het met krimpen en uitzetten te maken heeft.
Link naar reactie
[quote:46b924055d="sander2050"]Ik dacht er ook aan dat de videokaart eerst warm moest worden ofzo. Ik heb de videokaart er minstens 10x opnieuw uit gehaald en vervolgens weer in gestopt. maar van krimpen van een videokaart heb ik zelf nog nooit gehoord[/quote:46b924055d]Ook niet echt krimpen maar alles wat warm word zet uit en dat de videokaart dan net kontakt maakt was de achter liggende gedachte van mij.
Link naar reactie
[quote:e92a84acee="ludere"][quote:e92a84acee="sander2050"]Bedankt voor de tips. Ik heb met het programma Memtest het geheugen getest en dat was in orde. Met het codeertabel voor de biepjes kwam ik op het volgende uit. 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card. Het vreemde is de videokaart het wel gewoon doet. Hij geeft alleen problemen als de pc een tijd heeft uitgestaan. Wanneer ik de pc nu afsluit en weer aanzet is er geen probleem. Maar wanneer ik een uurtje wacht krijg ik wel weer de biepjes. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen.[/quote:e92a84acee]kun je niet een andere videokaart testen en kijken of na een uur de biepjes weer komen?[/quote:e92a84acee] Al geprobeerd met een andere videokaart ? En mocht je in de buurt van hilversum wonen ik heb nog een geforce liggen wie je dan even kan lenen om te testen.
Link naar reactie
Het probleem van de piepjes is opgelost! En wel met een zeer duurzame oplossing: De aanschaf van een Asus 9550. Verder heb ik nieuwe moederbord schroefjes in mn kast gedaan, de oude schroefjes waren denk ik iets te lang en daardoor maakte mn oude geforce 2 misschien geen contact. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp
Link naar reactie
[quote:86b0a65166="sander2050"]Het probleem van de piepjes is opgelost! En wel met een zeer duurzame oplossing: De aanschaf van een Asus 9550. Verder heb ik nieuwe moederbord schroefjes in mn kast gedaan, de oude schroefjes waren denk ik iets te lang en daardoor maakte mn oude geforce 2 misschien geen contact. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp[/quote:86b0a65166] Graag gedaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...