Ga naar inhoud

Scanner niet meer te installeren


Aanbevolen berichten

Ik heb een Canon 1250U2 flatbedscanner. Ik was aan het scannen toen bij de 2e scan ik een rare scan kreeg met allemaal strepen. De scanner was niet meer aan de praat te krijgen, de lamp brandde nog wel. Ik heb de software via het configuratiescherm gedeïnstalleerd en de scanner ook. Na het opnieuw opstarten (USB-kabel had ik eruit gehaald) de cd erin gedaan, maar tijdens het installeren krijg ik de melding: "16-bits Windows-subsysteem, C:\Windows\system32\autoexec.nt (dit bestand staat helemaal niet op de HD). Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten". Ik heb ook geprobeerd de scanner via het configuratiescherm bij hardware en scanners te installeren, maar kreeg dezelfde melding. Ik draai onder XP-Pro SP2 en heb deze scanner al vaker geïnstalleerd, maar deze melding ken ik niet. Wie weet raad?
Link naar reactie
ooit eens gekopieerd uit een forumdiscussie: Dit heb ik ook gehad. Kopieer van uit de map C:\WINDOWS\repair "autoexec.nt" naar de map C:\WINDOWS\system32 en het werkt weer. Of je draait gewoon even dit programma: http://www.visualtour.com/downloads/xp_fix.exe ------------------------------ > probeer dit eens > > http://www.kellys-korner-xp.com/xp_m.htm#16bit > > MS-DOS or 16-bit Windows-based program Error > Message > > This installation program will reinstall the > missing or corrupt Windows XP system files > command.com, autoexec.nt and config.nt. The > absence or corruption of one or more of these > files causes a "16 Bit Subsystem" error. >
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...