Ga naar inhoud

CoolEdit2000, bestand groeit


Aanbevolen berichten

Onder Win 98 heb ik met CE2000 van een lp een wav-bestand opgenomen (541 MB), de tikjes enz verwijderd en geprobeerd op te slaan. Maar de harde schijf bleek vol. Ik heb er zo'n 400 MB afgehaald, maar weer was het te weinig. Na nog wat opgeschoond en ook de Undo leeg gemaakt te hebben lukte het tenslotte. Maar de file was intussen aangegroeid tot 1071 MB en past dus niet meer op een cd-tje. Wat zou er nu verkeerd gaan? En ook de vraag: wat moet ik met dat pk-bestandje, dat erbij staat? Als iemand een idee heeft? Graag en vast bedankt. Jasper
Link naar reactie
Derk, je hebt gelijk dat ik wat snel was met conclusies. Maar je snapt vast dat ik een beetje pissig werd toen ik het niet voor elkaar kreeg. Maar nu wel! Om met Maxima te spreken was ik een beetje dom. Er bleek ergens aangevinkt te staan om bij opslaan het bestand om te zetten naar 32 bits. En ja, dan wordt ie dus 2 x zo groot ;-)) Het klopte precies, want het was niet exact 2 x, maar iets minder dan dat omdat ik er natuurlijk stukjes uit gehaald had. En wat dat pk-bestandje betreft heb ik ook gevonden dat daarin de pieken opgeslagen worden om de file sneller te kunnen laden. Maar voor het afspelen is dat niet nodig. Dus ze hebben het niet zo gek gedaan. maar ik wel. Dom dom dom. :oops: Maar iedereen bedankt voor het meedenken! Jasper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...