Ga naar inhoud

Computer crash tijdens renderen


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier in het juiste forum zit. Maar ik vertrouw er op dat de mod ingrijpt als ik fout zit :) Het probleem is dat mijn PC crashed (spontaan gaat rebooten) als hij een afbeelding rendert met Terragen 0.9. Ik heb Win XP met nog minstens 5 Gb vrije HD ruimte, een Athlon XP1800+, een Geforce4 met 64MB, en 768 MB ram geheugen. Niet geweldig, maar het zou het klusje met gemak aan moeten kunnen, ik heb het op wel mindere systemen gedaan. Toch gaat het fout zodra ik iets meer wil doen dan een preview renderen op lage kwaliteit. Wil ik iets maken met b.v. 600x800 pixels op een hoge kwaliteit, dan gaat de boel spontaan rebooten als ie zo'n beetje op driekwart zit. Kijk ik dan later in de event viewer, dan wordt er niks bijzonders gemeld. Ik heb het al gedaan met een virtueel geheugen, vastgezet op 1500 MB, en ook met een system controlled virtueel geheugen, maar het gaat allemaal mis. iemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken naar de oorzaak?
Link naar reactie
Hmm dus dat ding begint steeds opnieuw? Ik maar wachten tot ie klaar was :lol: Alhoewel me net opviel dat ie weer met test 2 bezig was. Geen rooie blokken, al zou ik niet weten waar die moeten staan. Ik heb gewoon een blauw scherm met bovenin een paar regeltjes: pass: 86%, test 5% test #4 enz. en onderin naast elkaar: walltime 23:11;45 en nog wat meer van dat spul. Helemaal rechts errors: 0 en ecc errs waar verder niks bij staat. Als ik met de C een error summary opvraag zie ik test 0 t/m 9 met overal achter: 0 errors. Niks aan de hand met mijn geheugen lijkt me. Maar nu de focus toch op het geheugen ligt, er zitten wel twee verschillende modules in. eentje van 256 pc2100 geheugen, en eentje van 512 pc3200 (kreeg ik gratis en was backwards compatible). zou dat met elkaar in conflict kunnen zijn, of zou ik dat zien met die memtest?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...