Ga naar inhoud

Chieftec Dragon Midi DG-01W & Voeding tolerantie


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs bij Computerland een nieuwe [url=http://www.chieftec.com/products/dragon/dg01w.htm]Chieftec Dragon Midi DG-01W[/url] behuizing gekocht. Toen ik de behuizing voor het eerst uit de doos haalde bleek er geen voeding in te zitten. Ik belde Computerland. Er werd me voorgesteld dat ik de behuizing weer terug bracht naar de winkel. Toen ik daar aankwam was het nogal druk, en had men geen tijd om de behuizing te controleren. Wel kreeg ik een voeding mee. Dat bleek een 350 watt Codegen voeding te zijn. Ik had deze behuizing gekocht om een Athlon XP 1700+ met 512 MB RAM over te zetten vanaf een MyCom Desktop behuizing. En dat is dus gelukt. Alleen ben ik er niet (meer) zeker van dat ik wel een echte Chieftec behuizing heb gekocht. Op doos staat duidelijk Chieftec en het model DG-01W vermeld. De behuizing lijkt wel op die van de afbeelding op de Chieftec website. Het verschil is dat de linker zijkant er anders uitziet. Koel gaatjes en handgreep. Als de gekochte behuizing geen Chieftec is, welk merk en model behuizing zou ik dan gekocht hebben? Volgens de tekening op de doos zou er eigenlijk een Chieftec voeding in horen. Edit: Topic titel aangepast.
Link naar reactie
Er zijn natuurlijk wel enkele wijzigingen door de jaren aangebracht, de chieftec dragon gaat namelijk al weer wat jaartjes mee. Als het een chieftec kast is, dan moet ergens het ergens staan....mischien is het een retail kast uitgebracht onder een andere naam en kun je daar een serienummer van vinden wat je kunt traceren ? Wel vreemd dat het dan in een Chieftec doos wordt geleverd. Was de doos beschadigd ? Indien hij in een originele verpakking is geleverd zou ik me niet te veel zorgen maken...al zou in een chieftec kast wel e.e.a. op de herkomst moeten duiden. Maar hé....chieftec is chieftec, wat voor naam ze er ook op plakken ;-). P&B
Link naar reactie
[quote:5c5e05c8e1="jolo"]Ik heb onlangs bij Computerland een nieuwe [url=http://www.chieftec.com/products/dragon/dg01w.htm]Chieftec Dragon Midi DG-01W[/url] behuizing gekocht. Toen ik de behuizing voor het eerst uit de doos haalde bleek er geen voeding in te zitten. Ik belde Computerland. Er werd me voorgesteld dat ik de behuizing weer terug bracht naar de winkel. Toen ik daar aankwam was het nogal druk, en had men geen tijd om de behuizing te controleren. Wel kreeg ik een voeding mee. Dat bleek een 350 watt Codegen voeding te zijn. Ik had deze behuizing gekocht om een Athlon XP 1700+ met 512 MB RAM over te zetten vanaf een MyCom Desktop behuizing. En dat is dus gelukt. Alleen ben ik er niet (meer) zeker van dat ik wel een echte Chieftec behuizing heb gekocht. Op doos staat duidelijk Chieftec en het model DG-01W vermeld. De behuizing lijkt wel op die van de afbeelding op de Chieftec website. Het verschil is dat de linker zijkant er anders uitziet. Koel gaatjes en handgreep. Als de gekochte behuizing geen Chieftec is, welk merk en model behuizing zou ik dan gekocht hebben? Volgens de tekening op de doos zou er eigenlijk een Chieftec voeding in horen.[/quote:5c5e05c8e1] beetje verkeerd aangepakt . je heb 8 dagen om de gekochte kast terug te brengen . en je geld Terug te krijgen 5. Ruilen of geld terug Alleen mogelijk binnen 8 dagen, mits compleet en onbeschadigd in ongeopende verpakking. Dit geldt niet voor systemen en notebooks, dit betreft namelijk maatwerk. Voor CPU’s en geheugenproducten geldt uitsluitend de dagprijs retour binnen 8 dagen ! Aanbiedingen van aangekochte artikelen na 8 dagen en/of met beschadigde verpakking en/of incompleet is Computerland bereid in te nemen op basis van door Computerland vast te stellen dag- of handelswaarde.
Link naar reactie
volgens mij moet je toch ergens op de kast chieftec zien staan. Bv ikzelf heb ook een chieftec kast, en daar staan aan de voorkant onderaan in betrekkelijk grote letters, chieftec. Denk eigenlijk niet echt dat je bedrogen bent, lijkt me nogal onwaarschijnlijk. en kwestie van die voeding zou ik er nog niet te rouwig om zijn want de originele voeding in mijn chieftec kast heb ik eruit gebonjourd, niet dat ze niet stabiel was, maar maakt wel nogal wat lawaai
Link naar reactie
[quote:71149ed376="Pinky & The Brain"]Er zijn natuurlijk wel enkele wijzigingen door de jaren aangebracht, de chieftec dragon gaat namelijk al weer wat jaartjes mee. [/quote:71149ed376] Maar zou deze dan geen ander model nummer behoren te krijgen?[quote:71149ed376="Pinky & The Brain"] Als het een chieftec kast is, dan moet ergens het ergens staan..[/quote:71149ed376] Waar zou dat dan moeten staan? Aan de buitenkant van de behuizing kon ik niets vinden. [quote:71149ed376="Pinky & The Brain"]Was de doos beschadigd ? [/quote:71149ed376] Nee, de doos was niet beschadigd. [quote:71149ed376="rombaft"]en kwestie van die voeding zou ik er nog niet te rouwig om zijn want de originele voeding in mijn chieftec kast heb ik eruit gebonjourd, niet dat ze niet stabiel was, maar maakt wel nogal wat lawaai[/quote:71149ed376] Dat blijkt met die 350 watt Codegen voeding, die ik apart moest ophalen, niet het geval te zijn. Ik had daarvoor tijdelijk even alle andere coolers los gekoppeld. En in plaats van de Geforce 4400 Ti Vivo, had ik tijdelijk een Matrox 450 geplaatst. De grootste lawaai maker bij mij is waarschijnlijk de Coolermaster cooler van mijn Athlon 1700+. Die heeft van alle in de pc aanwezige coolers de hoogste toerental. Ongeveer 5900RPM. [quote:71149ed376="tinus89"]-ik lees niet goed -of er hoort geen voeding in te zitten. er staat NL. : For PS/II Power Supply. betekent dit niet dat ie dar voor geschikt is? [/quote:71149ed376] De info van de fabrikant is op dat punt inderdaad niet helemaal duidelijk. Maar volgens de site van Computerland hoort er een 300 watt voeding bij. [quote:71149ed376="Pinky & The Brain"] De vraag was niet of er een voeding meegeleverd zou worden, maar welk merk kast het betrof ! [/quote:71149ed376] Zo ongeveer wel. Of ik een echte Chieftec behuizing heb gekocht. Overigens die 350 watt Codegen voeding lijkt me niet slecht. Alleen lijkt de +12 volt aan de hoge kant. Deze is volgens de info uit de BIOS ongeveer 12.6 tot 12.7volt. Met Burnk7 actief wordt deze ongeveer 0.12 Volt hoger. Volgens Marcel de Reus in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=87768&highlight=codegen]deze discussie[/url] is 12.7 volt te hoog. [quote:71149ed376="tdw"] http://www.chieftec.de/?page=products_show&item=202&k_id=1&language=uk#vorteile lijkt die er meer op??[/quote:71149ed376] Wat de linker zijkant betreft wel. De voorkant van de behuizing lijkt echter meer op die afbeelding in de link, die ik zelf postte. [quote:71149ed376="plextor"]beetje verkeerd aangepakt. je heb 8 dagen om de gekochte kast terug te brengen. en je geld Terug te krijgen[/quote:71149ed376] Dat ruilen of geld terug is ook niet nodig. Het doel van het aanschaffen van deze behuizing is onder andere er achter te komen of deze me bevalt. Of ik ook zo een soort behuizing zou willen, bij een ter zijner tijd aan te schaffen AMD64 pc. En of ik die dan aanschaf bij Computerland, of misschien toch bij een andere winkel. Maar in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
[quote:91c1a1d648="tdw"]die link die jij poste, zal dan wel een ouwe site zijn. denk dat de site die ik stuurde meer up-to-date is[/quote:91c1a1d648] Maar de Power knop zit toch echt rechts naast het diskette station. En de reset knop zit onder de Powerknop. Des al niet te min zal ik er toch maar van uitgaan dat ik een Chieftec Dragon behuizing heb aangeschaft. Wel wilde ik nog even terug komen op die +12volt spanning. Betekent een spanning van 12.7volt echt dat zo een voeding zwak is? Kan iemand dit onderbouwen? Volgens [url=http://www.scotsmist.co.uk/power_supply1.html]deze site[/url] is een tolerantie van +/- 10 % nog acceptabel. Ik heb vandaag in de BIOS de voeding nogmaals gecontroleerd. Met die Geforce 4400 Ti Vivo erin is deze 12.58volt. De Vcore is 1.74volt. De +3.3volt is 3.29volt. De +5volt is 4.97volt. Als ik die Geforce 4400 Ti Vivo verwijder, en die Matrox 450 AGP erin plaats, dan is die +12volt 12.52volt. Is die 350 watt Codegen voeding dan niet beter dan die 300 watt Powerman voeding?
Link naar reactie
[quote:4c94ecb32b="ArneLH"]Als ik zo wat lees over die voeding is het ergens tussen Sweex/QTec en merken als Antec, Zalman, OCZ, Tagan enz[/quote:4c94ecb32b] In welk review heb je dat gelezen? [quote:4c94ecb32b="ArneLH"] Vooral die 12V rail kan maar weinig leveren. En aangezien de +12V bij jou te hoog is kun je mss beter een "echt" merk kopen.[/quote:4c94ecb32b] Bedoel je dat een 12volt van 12A (volgens [url=http://www.ochardware.com/reviews/codegen350/codegen350.html]deze review[/url]) niet voldoende is voor een Athlon XP 1700+ met een 200 GB HD, DVD-speler, DVD-brander, een Geforce 4400 Ti Vivo en enkele PCI kaarten die weinig stroom gebruiken. En welke "echt" merk had je in gedachte? Een Zalman ZM300B-APS wellicht?
Link naar reactie
[quote:6a1af257c6="jolo"]In welk review heb je dat gelezen?[/quote:6a1af257c6]Uit een paar reviews samen heb ik die conclusie getrokken. [quote:6a1af257c6="jolo"]En welke "echt" merk had je in gedachte? Een Zalman ZM300B-APS wellicht?[/quote:6a1af257c6]Die Zalman heb ik zelf ook gehad met een AthlonXP 2400+, 512MB mem en een Radeon 9600 Pro en daar werkte hij prima mee, dus dat zou een goede koop zijn. Anders bijv. een Tagan 330W.
Link naar reactie
[quote:eb7c6a20a9="jolo"] En welke "echt" merk had je in gedachte? Een Zalman ZM300B-APS wellicht? [quote:eb7c6a20a9="ArneLH"]Die Zalman heb ik zelf ook gehad met een AthlonXP 2400+, 512MB mem en een Radeon 9600 Pro[/quote:eb7c6a20a9][/quote:eb7c6a20a9] Ik heb vandaag toch een Zalman voeding aangeschaft. Omdat de Zoek functie van dit forum toonde dat de 400w versie het meeste werd aangeraden, heb ik dus een Zalman ZM400B-APS gekocht bij MyCom. Deze heeft wel wat extra aansluitingen die ik niet gebruik. En is inderdaad merkbaar stabieler dan die Codegen350 en Powerman300 voedingen. Van de Zalman ZM400B-APS is de 12volt 12,281volt. De 5volt is 4,892volt. De 3.3volt is 3.344volt. De Vcore is 1.8.24volt. Burnk7 had (vrijwel) geen invloed op de 12volt. De 5volt werd dan 4.945volt. Alleen de stille Zalman casefans en CPU koeler waren even niet op voorraad. Zodra ik die heb is mijn Athlon XP 1700+ weer te gebruiken als hoofd-pc. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...