Ga naar inhoud

Liteon Ltd122


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een liteon ltd122 maar dei wil niks meer afspellen medion gebeld mailtje gehad: Er zijn vaker problemen met het lezen van bepaalde cd's of dvd's en ook het branden wil niet omdat het medium niet goed wordt herkend. Dit soort problemen lossen zich vaak op door de zogeheten ASPI drivers te installeren. ASPI drivers zorgen voor de communicatie tussen alle cd/dvd drives en de IDE interface. ASPI is een set commando's voor dvd/cd drives. De ASPI drivers worden soms per ongeluk overschreven door programma's zoals Nero, Pinnacle ed te installeren. Het bijgevoegde bestand opslaan op een willekeurige locatie op de C: partitie. Met de rechtermuisknop op het bestand klikken, kiezen voor Naam wijzigen en het uitroepteken vervangen door de letter e. Nu dubbelklikken op het bestand en het voert zichzelf uit. Met vriendelijke groet, ############# ############# Call Agent Tel: 0900-6334660 Fax: 0900-6546540 Mail: InfoNL@medion.com Web: www.medion.com bestand heet: Aspidreverxp.ex! maar geinstallerd hij deed het maar toen een muziek cd er in en niks horen daarna een ander cd er in en nu doet hij helemaal niks meer :o :x :( :evil: firmware heb ik niet geupdate hij is regiovrij ik weet overiggens niet hoe ik firmware update wel geprobeerd maar dan doet hij het niet, op internet opgezocht maar er zijn meer mensen met dit soort problemen hoe kan ik testen of hij defect is, kabels zin goed licht puur aan de speler zelf help mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Link naar reactie
1 - Maak fatsoenlijke zinnen 2 - Hoofdletters, spaties, leestekens, witregels. Echt waar, je post word er duidelijker van. als je je posts prettiger te lezen maakt, zijn er meer mensen die je willen helpen. Ook hoef je niet ' Help mij" aan het eind van je post te zetten. Dit is een forum voor computerproblemen, iedereen snapt wel dat je hulp wilt voor je probleem. To the point: [quote:1cd08c818d]Aspidreverxp.ex! maar geinstallerd hij deed het maar toen een muziek cd er in en niks horen daarna een ander cd er in en nu doet hij helemaal niks meer[/quote:1cd08c818d] Wat is hier precies gebeurt. je hebt Aspidreverxp.ex! hernoemt tot Aspidriverxp.exe neem ik aan, en toen geinstalleerd. Wat deet het toen? kon je data schijven lezen? of deet alleen het installeren zelf 'het'. Die muziekcd, je hoorde niets. hoe heb je dit getest? via het hoofdtelefoontje aan de voorkant of via windows? welk programma? En het niets meer doen, hoe niets is niets? gaat de lade nog open? start de drive op ( gezoem) als je er een schijf in legt. En waarom weet je zo zeker dat het puur aan de speler ligt. check ( en dubbelcheck) de kables even, even het jumpertje ook. Alles kan nl. lostrillen. En als je toch bezig bent, herkent de BIOS de drive nogsteeds?
Link naar reactie
dan kan het heel goed aan de kabels liggen. Als er een schijf in een speler komt, gaat de speler automatisch lezen ( staat in de firmware). Staat de speler trouwens in het apparaatbeheer (hardware) vermeld? Of staat er in de verkenner een driveletter toegekend aan een dvd speler? Als je dei Aspi drivers nogmaals installeerd, werkt het dan weer ( zij het tijdelijk) ?
Link naar reactie
Heb je ondertussen de kabels al gechecked? jumper gechecked? herkend de bios je speler? check die dingen even en post ze hier. als het niet werkt, koppel dan de drive los ( IDE kabel en voeding) herstart de computer. Kijk in apparaatbeheer of hij daar nog staat. staat daar nog iets, verwijder het dan. Herstart daarna windows als er niets meer in apparaatbeheer staat, koppel de drive dan aan, en start de computer weer op. als e bios je drive dan herkent ( als deze dat eerder niet deed) word windows gedwongen om de drive opnieuw te herkennen. Als de bios de drive niet herkend, zijn de enige opties die ik kan bedenken als volgt: Jumper staat niet goed of is kapot De IDE kabel is kapot. probeer een andere als je die hebt. of wissel met de HDD
Link naar reactie
kijk, dat is wel handige info. Dat geeft hints waar we het zoeken moeten. Ik stel voor dat je de laatste actie van mijn vorige post doet, dus de drive (=speler, niet driveR) helemaal loskopelen, herstarten, apparaatbeheer 'zuiveren' van deze speler, herstarten, drive weer aankoppelen, herstarten. Windows moet het apparaat dan opnieuw herkennen, komt regelmatig voor dat het dan wel goed zit.
Link naar reactie
Mag er eigenlijk niets van zeggen, maar als je mijn zoon was kreeg je een heiter voor je treiter. Is het nou zo moeilijk om je berichten op dit forum in een LEESBAAR Nederlands te schrijven ??? zucht Op de site van je leverantier staan een aantal drivers, daarvan is er gegarandeert eentje voor Xp.Als die er niet staat kun je in 99 % vd gevallen een w2k driver gebruiken suc6
Link naar reactie
[quote:93b25d4ef2="Anjo"]Mag er eigenlijk niets van zeggen, maar als je mijn zoon was kreeg je een heiter voor je treiter. Is het nou zo moeilijk om je berichten op dit forum in een LEESBAAR Nederlands te schrijven ??? zucht Op de site van je leverantier staan een aantal drivers, daarvan is er gegarandeert eentje voor Xp.Als die er niet staat kun je in 99 % vd gevallen een w2k driver gebruiken suc6[/quote:93b25d4ef2] is dan dan ook ABN . heiter voor je treiter en de aspi driver moet je ophalen bij . adaptec ASPI= Advanced SCSI Programming Interface van Adaptec
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...