Ga naar inhoud

Verschil tussen 2x512 MB ram of 2x256 en 1x512???


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik vroeg mij dus af of er een verschil was tussen 2x512 MB RAM of 2x256 en 1x512 erbij??? Ik heb namelijk in mijn computer 2x256MB RAM zitten en ik ga 512MB erbij kopen maar gaat het ten koste van de performance van mijn computer dat ik 2x256 er in heb zitten??? P.s. Het zijn 2 verschillende merken namelijk een Corsair 256 MB en een Kingston 256 MB (allebei PC3200). Knockout ------------------------------------------------------------------------------------- [b:86061b7ecf]--\\ AMD Athlon XP 2400+ CPU / 2x 256 MB RAM / ASUS A7V8X-X Moederbord / ASUS Ge-Force 5200 FX V9520 Magic 128 MB //--[/b:86061b7ecf]
Link naar reactie
[quote:369bc473e8="harmtido"]Volgens mij zou het alleen voor Dual Channel ( wat een athlon XP niet heeft) iets uitmaken. 512 MB erbij zou goed moeten gaan. Misschien dat je wat moet schuiven tussen de dimm-sloten ( bijv. de 512 module in slot 1) maar verder zou ik geen problemen verwachten.[/quote:369bc473e8]Lol hoe kom je dáár nu bij dat een AXP geen Dual-channel heeft? Mijn moederbord heeft het gewoon hoor. Maar dit bord niet als het goed is, zal het nog even nakijken. Edit: heeft ie niet inderdaad, is nog een KT400 bord.
Link naar reactie
Voor zover ik weet zijn er weinig verschillen. Er zijn wel kleine technische verschillen, maar hier merk je niks van. Het belangrijkste verschil zit m in de snelheid van de geheugenmodule. Voor een optimaal gebruik van het geheugen is het het beste om geheugenmodules met dezelfde snelheden te gebruiken. Zet je een snellere bij een langzamere, dan zal de snellere zich aanpassen aan de langzamere. Hopelijk is je vraag zo een beetje beantwoord?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...