Ga naar inhoud

HDD defect: wat nu?


Aanbevolen berichten

Waar heb je ze gekocht? Winkel >> terugbrengen en geld terug. particulier >> wellicht dat er iets te doen is, eventueel via een geschillencommissie repareren is bijna nooit mogelijk, dat zou in een cleanroom van de fabriek moeten. maar dat is te duur ( verzendkosten, manuren , onderzoekskosten/reparatiekosten etc) . Een kapotte HDD is eigenlijk altijd total loss. Data is nog wel terug te krijgen eventueel ( tegen veel geld), maar dat is niet het geval begrijp ik.
Link naar reactie
[quote:36c2b40ef6="Knockout"]Volgens mij zijn die gewoon naar de maan... Ik zou ze inruilen... Heb je nog garan.tie???[/quote:36c2b40ef6] Gekocht via e-Bay, geen garantie. Zowel FDisk als PartitionMagic leest de partities maar weet er dan niets aan te veranderen. Is er ook niets te doen aan de SMART Failure? Lijkt niet een mechanische kwestie.
Link naar reactie
[quote:439ad21d94="harmtido"]Even wat anders: Travelstar is de lijn van 2,5" laptopharddisk als ik me niet vergis. In wat voor laptop test je het. Of gebruik je een verloop naar IDE? Herkent de bios ze correct. Kun je ze nog enigzins benaderen[/quote:439ad21d94] Met PartitionMagic vind ik de volgende partities: * unallocated (info: first physical sector 63 - last physical sector 16.064) * type 84 (info: first physical sector 16.065 - last physical sector 112.454) * NTFS (info: bad update sequence number, error 1527) Indien ik een verandering wil aanbrengem komt het bericht: unbale to write to the boot sector: error 58. Ik heb met Delpart.exe geprobeerd de partities te lijf te gaan. Resultaat: MBR1 boot No 47M Fault-tolerance partition MBR2 boot Yes 28561M NTFS/HPFS Bij proberen partities te verwijderen: disk write error updating partition table. Ook met FDISK, fout bij schrijven naar vaste schijf. Bij gebruik van verloop naar IDE herkent de BIOS van mijn desktop de schijf niet. Wel hoor ik dat de schijf draait. Enige hoop op herstel?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...