Ga naar inhoud

krijg CD-rom-drive niet aan de praat, wat gebeurt er????


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig uit twee oude computers één bruikbaar systeem samen te stellen maar krijg de CD-rom-drive niet aan de praat. Omdat ik geen opstartdiskette had heb ik eerst moeten de nodige bestanden afhalen van het Internet, daarna heb ik de HD geformatteerd. Tijdens het opstarten wordt de CD-rom-drive wel herkend en het staat ook in de BIOS aangegeven, toch werkt het niet. Ik krijg steeds de melding dat het geen geldig volume is. Andere drive-letters heb ik ook al geprobeerd, bijna het hele alfabet, zonder resultaat. Op die opstartdiskette staat alleszins een stuurprogramma voor een CD-speler, maar voor alle zekerheid heb ik ook al twee andere opstartdiskettes met andere bestanden gemaakt (van bootdisk.com) Een andere IDE-kabel heb ik ook al geprobeerd. Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Link naar reactie
Als je wat toe te voegen hebt, hebben we daar deze knop voor: [img:be252fa94d]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/ct/images/lang_dutch/icon_edit.gif[/img:be252fa94d] 8) Je kiest bij het opstarten dus voor opstarten met cd-rom ondersteuning? En in de opsomming die dan komt staat ook dat ie 1 drive heeft gevonden? Kloppen de master/slave instellingen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...