Ga naar inhoud

Vraag over USB-sticks en veilige mode


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een USB-stick te installeren op een computer met Windows 98SE die alleen maar in de veilige mode kan draaien? Ik moet namelijk Windows gaan herinstalleren op deze 2e pc maar het netwerk ligt er dus uit waardoor ik niet zo wat bestanden kan overfluiten wat ik wil bewaren. Nu dacht ik ineens aan zo'n USB-stick (en ik ken iemand waarvan ik hem waarschijnlijk even kan lenen (verder gebruik ik het niet)) maar vroeg me dus af of het kon. Kan het of kan het niet?
Link naar reactie
Bedankt voor je opheldering. Dat is duidelijk. [quote:489e3baf99="Comp-Freak"]Ook kan je een herstelinstallatie doen. Hierbij wordt windows er opnieuw op gezet, met behoud van de bestanden.[/quote:489e3baf99] Raak je dan wel je netwerk-instellingen kwijt of ben je dan alleen wat snelkoppelingen kwijt? Wat is trouwens de optie 'refresh OS'. Is dat de herstelinstallatie?
Link naar reactie
Refresh OS ken ik niet, ik heb nooit met engelse windows versies gewerkt. Ik dacht dat het bij win98 zo was dat als je windows installeerde op een partitie waar al windows op staat, hij dan vraagt of je een schone instal wilt, of een herstel. Netwerkinstellingen weet ik niet of ie dat onthoud, maar ik dacht van wel. Drivers en programma's blijven over het algemeen ook goed werken, uitzonderingen daargelaten.
Link naar reactie
Douw gewoon die USB stick in je win98 PC en kijk of ie m herkend Zo ja , alles wat je nodig hebt overpompen, zo nee hang de schijf idd aan een andere PC en pomp dan de data over Let bij een herinstall van win98 erop dat je de nieuwe instalatie op C: zet als Windows en NIET als Windows 00001 oid , want dan heb je er 2 en werkt er niets meer Bij een herinstall onthoud Winows meestal alles , maar de netwerkinstellingen zou ik voor de zekerheid even op papier zetten, bij mij ging t weleens mis nl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...