Ga naar inhoud

diskettes gaan allemaal kapot!


Aanbevolen berichten

heb heb een erg vaag probleem.... Ik heb hier een doos met 30 diskettes, waar ik maar ÉÉN van nodig heb om drivers te installeren. Vreemd genoeg gaan alle diskettes na één keer lezen of schrijven aan gort. Ik heb het op twee verschillende computers geprobeerd. vaak kan ik het er wel op schrijven, maar als ik het dan op de andere computer weer wil lezen, word de diskette niet herkend. (in windows komt de melding: de diskette is niet geformatteerd) wat kan ik hier aan doen????
Link naar reactie
Ik herken het probleem. Ik heb ooit een PC gehad die uitstekend diskettes kon lezen die in "eigen floppydrive" waren geformatteerd. Bij het inlezen van "vreemde" exemplaren ging 't regelmatig mis. De oorzaak lag puur bij de floppydrive. (Positionering van de kop of zo??) Na vervanging (toen het me na een aantal maanden de keel uit ging hangen) geen problemen meer gehad....
Link naar reactie
Ja, 2 PC's (2 FDD's) zien blijkbaar geen kans om er iets fatsoenlijks van te bakken. Dit komt aardig overeen met mijn eigen ervaring: iedere flop die geformatteerd was (of soms zelfs alleen maar beschreven was) in die bewuste floppydrive gaf regelmatig problemen in andere PC's.... Als het in dit geval floppy's betreft welke rechtstreeks afkomstig zijn van een softwareboer, dan weet ik ook zo gauw geen oorzaak aan te geven. Foutje tijdens fabrikage proces.....(?)
Link naar reactie
[quote:624f9b9726="lion"]Ik herken het probleem. Ik heb ooit een PC gehad die uitstekend diskettes kon lezen die in "eigen floppydrive" waren geformatteerd. Bij het inlezen van "vreemde" exemplaren ging 't regelmatig mis. De oorzaak lag puur bij de floppydrive.[/quote:624f9b9726] Is heel goed mogelijk. Als op een gegeven moment de floppydrive tijdens het formatteren en/of met een oppervlakte controle doet met Scandisk, meerdere floppy's meer geluid produceert dan anders, zou deze aan vervanging toe kunnen zijn. Ik heb zelf in de loop der jaren al meerdere keren een nieuwe floppydrive gekocht. En verder zijn floppy's de meest onbetrouwbare opslag media die er zijn. Ik heb gisteren in een recent aangeschafte floppydrive 47 floppy's getest. Daarvan konden 15 zelfs niet meer worden geformatteerd. Zes diskettes hadden slechte sectoren. Daar zaten ook een aantal oude (opstart)floppy's bij. Bijvoorbeeld een Red Hat 7.3 opstart floppy uit 2002. Slechts 26 floppy's kwamen goed door het formatteren heen.
Link naar reactie
iedereen bedankt voor de reacties! het probleem is opgelost, maar ik weet niet wat het was het is een mengelmoes van alles denkik oude diskettes, oude diskdrive's in nieuwe computers...... Ik heb bij de betreffende computer een andere kabel en diskdrive gemonteerd, en het probleem was opgelost.... de oude flikker ik voor de zekerheid maar weg!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...