Ga naar inhoud

hdd doet raar


Aanbevolen berichten

hallo ik heb een vraagje: ik heb een seagate 160 gb SATA harddisk van ca. 2 jr oud. Als ik een spelletje speel (gta vice city, fs 2004 enz) en ik ga daarna weer wat ander doen(internetten, textverwerken enz) dan reageert de hdd heel langzaam en maakt beduidend meer herrie dan voor het spelletje. is dit normaal? ik kon me niet herrinneren dat hij dit altijd al heeft gedaan. ik hoop dat jullie me wat meer info ofzo kunnen geven alvast bedank. met vriendelijek groet, martijn de vries
Link naar reactie
' maakt beduidend meer herrie' : wat houdt dat in? Begint de schijf af en toe te tikken of is het eerder een soort schuren, of wat bedoel je? ps: speel maar alvast zéker en backup je gegevens. Je weet maar nooit. ps2: kast opengehad en het geluid gelocaliseerd? (is vb geen fan die aan het ratelen gaat?)
Link naar reactie
aahh okeej met beduidend meer herrie bedoel ik dat hij dat gluid wat hij maakt(dat ratelen) gewoon wat harder doet. Verder zal ik die map wel even leeg maken. Bij een backup zal het moeilijk worden om alles te bewaren(bijv. 5 gb gedownloade vliegtuigen voor fs2004) ejn jah dat heb ik al gedaan, ik weet zeker dat het geluid bij de hdd vandaan komt. met vriendeilijke groet, martijn de vries
Link naar reactie
Het kan natuurlijk zijn dat het betreffende spel erg veel geheugen gebruikt. En dat windows dan erg veel naar de pagefile drukt. En dat er daarna weer uit moet vissen. Kan ook zijn dat de pagefile behoorlijk gefragmenteerd is. En die is normaliter niet te defragmenteren, daar moet je wat trucs voor uithalen. Kan echter ook gewoon zijn, dat de schijf op zijn eind loopt. Testen dus.
Link naar reactie
haha volgens mij mag dat geen probleem vormen. ik werk op een intel pentium 4 HT processor 3 GHz. met 512 Mb geheugen. (video: 128 Mb ATi Radeon 9800 XT) maar dat over dat virtueel geheugen klinkt alsnog wel logisch. vooral als je je indenkt dat ik nog wel eens aardig wat andere toepassingen op de agtergrond door laat lopen.
Link naar reactie
Nee dat kan niet. Windows gebruikt een IDE schijf hetzelfde als een SATA of SCSI schijf. Als windows besluit heel veel dingen naar de HDD te schrijven en te lezen, staat dat los van het schijftype. En JZN, neem even iets meer tijd voor je berichten, lees ze nog eens door, en vraag jezelf even af of wat jij bedoeld, ook voor een andere lezer te begrijpen is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...