Ga naar inhoud

Zelf gebrande cd niet afspeelbaar in auto cd speler.....


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met het afspelen van een zelf gebrande cd in de auto cd speler. Ik heb onlangs een copietje gemaakt van een cd (gebruik thuis) voor in de auto maar hij speelt hem niet goed af... Of hij begint stotterend op de helft van het eerste nummer of hij geeft 'error' aan. Diezelfde cd die het niet goed doet,doet het wel in mijn gewone cd speler thuis en hij doet het ook in de auto cd speler van mijn buurman. Het vreemde is dat ik eerdere zelf gebrande cd's wel gewoon kan afspelen in de auto cd speler. Dus wat kan het probleem zijn...je zou zeggen je auto cd speler is niet goed maar ja, andere gebrande cd's doen het wel goed in die cd speler... Ik heb ook al op verschillende snelheden gebrand maar ook geen succes...( de hele buurt heeft inmiddels die cd nu in hun bezit want wat moet ik met 5 dezelfde cd's....(grapje) Wie o wie heeft nog een adviesje/raadje/oplossing Alvast bedankt, Pierre
Link naar reactie
is het vanhetzelfde type schijfje (dus de zelfde voorraad) ? ander merk kan een probleem geven. Misschien lust je auto-cd speler alleen een bepaald type. Wat staat in de specs van je auto speler ? Kan hij cdr(w) aan ? Indien hij het niet aankan dan ligt het aan het type. Anders is je brandomgeving instabiel geworden. Sinds branders bestaan komt dit euvel voor. Het is zowat het eerste dat instabiel wordt. Kan je evt verhelpen door de boel te dinstalleren en opnieuw te installeren. Ga ook na wat je laatstelijk hebt geinstalleerd aan andere software. Die kunnen DLL installeren die oude overschrijven en laat die nou net voor zorgen dat je goed kan branden. Anders format c: in w9x termen.
Link naar reactie
[quote:bd741b3e51="Jank"]Brandt in elk geval DAO/96, onder NERO kan dit.[/quote:bd741b3e51]That is; wanneer je brander dat ondersteund. De branders in mijn Desktop PC kunnen dat bijv, maar die in mijn laptop weer niet. Maar wat Bosje al aangeeft; de kans bestaat dat de CD speler in de auto simpelweg niet erg goed uit de voeten kan met dat merk en type CD-R.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties.... Ik heb inderdaad een ander merk(en) cd gebruikt dus ik denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar het merk dat ik hiervoor gebruikte. Mijn cd speler ondersteunt cd-r want eerdere gebrande cd's doen het wel maar die waren wel van een ander merk....en zoals ik al vermeld had,in mijn cd speler thuis doet ie het gewoon. DAO/96, onder NERO wat is dat en hoe kan ik dat instellen?
Link naar reactie
DAO/96 stel je in via je brandopties. Maar zoals Captain al schreef, moet je brander deze optie ondersteunen. Zoals gezegd, heb ik Lite-On 24/52. In de helpfunktie staat DAO/96 summier omschreven. Het heeft iets van doen met extra controles tijdens het brandproces. Mogelijke ander tip, bufferunderrun-protection uitschakelen, bij het branden van audio. Ook dit ooit ergens gelezen. Zelf heb ik ook ooit smart burn uitgeschakeld gehad, maar dat heeft in- en uitgeschakeld geen nadelig effect gehad. Succes in de strijd! :wink:
Link naar reactie
[quote:ed600a93d7="pjcdeboer"]Heb ff gekeken wat betreft DAO/96 en zie het wel ergens staan. Maar hoe ik het moet instellen.......????[/quote:ed600a93d7]Wanneer je brander dat ondersteund, dan kun je dat op het laatste tabblad (Branden) in Nero (bij een nieuwe brandsessie) selecteren onder 'Schrijfmethode'. Daar kun je in het pull-down menu kiezen voor Track-at-once, Disc-at-once of Disc-at-once/96.
Link naar reactie
[quote:2fb7e191f0="Captain_Kansloos"][quote:2fb7e191f0="pjcdeboer"]Heb ff gekeken wat betreft DAO/96 en zie het wel ergens staan. Maar hoe ik het moet instellen.......????[/quote:2fb7e191f0]Wanneer je brander dat ondersteund, dan kun je dat op het laatste tabblad (Branden) in Nero (bij een nieuwe brandsessie) selecteren onder 'Schrijfmethode'. Daar kun je in het pull-down menu kiezen voor Track-at-once, Disc-at-once of Disc-at-once/96.[/quote:2fb7e191f0] Mmm,hij geeft alleen Track and Disc at once aan dus wordt het niet ondersteund door mijn brander. Dus ik blijf maar even proberen....
Link naar reactie
[quote:1d7713c19a="pjcdeboer"]Mmm,hij geeft alleen Track and Disc at once aan dus wordt het niet ondersteund door mijn brander. Dus ik blijf maar even proberen....[/quote:1d7713c19a]Dan moet die brander wel een oud beestje zijn; ik kan me amper een brander herinneren die alleen TAO ondersteund. Wat voor merk en type brander heb je en welke versie van Nero?
Link naar reactie
[quote:2801982e7f="Captain_Kansloos"][quote:2801982e7f="pjcdeboer"]Mmm,hij geeft alleen Track and Disc at once aan dus wordt het niet ondersteund door mijn brander. Dus ik blijf maar even proberen....[/quote:2801982e7f]Dan moet die brander wel een oud beestje zijn; ik kan me amper een brander herinneren die alleen TAO ondersteund. Wat voor merk en type brander heb je en welke versie van Nero?[/quote:2801982e7f] NEC dvd / rw dual layer ND 3500 AG Maar ik heb wel geken zonder cd erin en toen gaf ie alleen de eerste 2 opties weer....
Link naar reactie
Het is heel goed mogelijk, dat cd's op de ene speler het wel doen en op de andere niet. Op een draagbare Philips radio met cdspeler doen gebrande cd's bij mij het wel, ook als ze alleen DAO zijn gebrand. Maar deze schijfjes doen het niet op mijn topklasse speler van Marantz. Een collegaatje van mij heeft een setje voor mij gebrand, achteraf alleen DAO, op mijn Marantz onbruikbaar. Een vriend van mij heeft cd's gebrand op een Aopen met DAO'96, probleemloos op de Marantz af te spelen. Dat 96 heeft toch schijnbaar wel degelijk effect op het branden van cdr's en lijkt geenzins een wassen neus.
Link naar reactie
Als ik met die nero info tool kijk zie ik onder supported write features onder modes staan : Packet,tao,dao,sao,raw sao,raw sao 96,raw dao 96 dus ik zie wel iets staan over raw dao 96 en onder supported read features staat cd+g aangevinkt maar of dat is wat jullie bedoelen.... Als ik deze link open http://www.karaokebuilder.com/kbdrives.php dan kan ik het eerste scherm niet ontdekken maar het tweede wel en daar staat dus aangegeven wat ik hierboven heb vermeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...