Ga naar inhoud

Reparatiedienst van canon


Aanbevolen berichten

Heeft hier iemand ervaringen met de reparatiedienst van canon? Het gaat om een enkele dagen oude canon 300d, deze is terug gestuurd omdat er enkele zwarte puntjes op de foto's zaten bij bep. camera instellingen. Nu vraag ik me af hoe snel/langzaam de reparatiedienst van canon werkt? Hoe lang kan ik verwachten dat ie weg is? Iemand ervaringen met canon (Nederland)?
Link naar reactie
[quote:ddd91e2457="Obi-wan-kenobi"]Heb in een ver verleden een APS cameraatje laten repareren buiten de garantieperiode. Het duurde wel een week of 4-5, en van de reparatiekosten had ik bijna een nieuwe camera kunnen kopen. :evil: Maar goed, rolletje met opnamen zat vast en die opnamen wilde ik toch wel heel graag hebben ... :roll:[/quote:ddd91e2457] De Camera was enkele dagen oud en zal dus binnen de garantie vallen als het goed is. De Winkel waar hij gekocht was wilde zich niet op een culantieruil inlaten helaas.... (had hem net zo goed via internet kunnen kopen denk ik achteraf) De 300D is een spiegelreflex digitaal, ik denk dat het meer om een reiniging van de beeldsensor zal gaan dan om een reparatie..... 4-5 weken? :o zucht.... das wel erg lang voor een camera van een paar dagen! Hoe moet ik dat uithouden.... :cry:
Link naar reactie
[quote:b031729382="Obi-wan-kenobi"]Welke achterlijke winkel is dat dan? :o Graag naam en toenaam ...[/quote:b031729382] De winkel was een winkel uit de combi keten, een fotozaak dus... Vond het inderdaad nogal teleurstellend, te meer omdat hun argument om bij hun te kopen en niet op internet de service was...... Meer wil ik over de winkel op het moment niet kwijt, omdat ik eerst eens even de afhandeling wil afwachten. Misschien dat de afhandeling verder wel goed is, dan wil ik ze hier niet als zwart schaap neerzetten! Zo niet horen jullie er hier en op Shopsurvey beslist meer van!
Link naar reactie
[quote:ce4ce3a144="Obi-wan-kenobi"]Tsja, dan kun je ze helaas niet pakken op de regeltjes. In principe doet Combi niet minder dan ze wettelijk verplicht zijn.[/quote:ce4ce3a144] Het is ook niet zo dat ik ze in principe ergens op wil pakken, het enige wat ik had verwacht is een betere afhandeling en service! (vooral omdat ze die van tevoren zo aanprijzen)
Link naar reactie
Een goede winkel laat een nieuwe klant niet 4-5 weken zonder aangekocht produkt zitten (onder het mom van "u bent 1 werkdag te laat, u had 'm eerder moeten slopen"), maar regelt met Canon ff dat die klant z.s.m. kostenloos een vervangend exemplaar meekrijgt. Maar misschien zijn we gewoon teveel verwend bij andere winkels, zou best kunnen ... :wink:
Link naar reactie
Is daar niet zoiets als een wettelijke bepaling, dat wanneer er binnen 6 maanden iets defect raakt, er vanuit mag worden gegaan, dat betreffende object al niet goed was bij de aankoop? Vervanging lijkt mij dan ook terecht. Maar ja, daar komt de garantiekwestie en de verplichting van de winkelier weer om de hoek. Alleen daarom al zou je een niet noodzakelijke garantieverlenging aangaan, om van dit eeuwige gezeur af te zijn, maar dit laatste is even off-topic. Toch even gezocht: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/cfgdocindex/29BF387946EF2AABC1256D64003D7DA3 Daar staat het hele verhaal, ik zou voor een nieuw exemplaar gaan.
Link naar reactie
[quote:04e871b75e="stefanpack"]TS: heb je het er in de winkel niet over gehad, hoe lang het kan duren etc?[/quote:04e871b75e] heb er zeker naar gevraagd, alleen de "vage" antwoorden die ik dan krijg had ik ook zelf kunnen geven. (zal wel geen vijf weken duren, misschien dit, misschien dat enz.) In principe kunnen zij er ook niets aan doen hoe snel een product door canon teruggestuurd zal worden... maar nogmaals, had in een fotozaak (waar ik al eens een digicam van 1500,- toendertijd en een digi videocam van 1200,- gekocht heb) een betere oplossing verwacht. een goede oplossing had ik een omruil gevonden en dat ze zelf met canon de reparatie/reiniging of vervanging van de andere geregeld hadden. zoals obi al zegt : "Een goede winkel laat een nieuwe klant niet 4-5 weken zonder aangekocht produkt zitten "
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...