Ga naar inhoud

Probleem met verplaatsen partitie


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:7e0a5a8a46="Anjo"]Zoals al eeder aangegeven de veiligste manier: Alleen 80 gig schijf in de pC 80 gig mbv je win XP formateren en windows opnieuw instaleren. 10 Gig aankoppelen en belangrijke bestanden naar de 80 gig kopieren kleine schijf formateren en klaar De SNELLE manier ( en de beste) Laat winXP op de 10 gig staan en gebruik de 80 gig voor backup en opslag Je zei zelf al dat de 10 gig een 7200RPM disk is , dan haaal je je winst juist bij windows en je programma's, backup en downloads kun je veel beter op je 5400 RPM disk zetten Dus 10 gig master en 80 gig slave, winXP zaak laten formateren op de 80 gig en klaar[/quote:7e0a5a8a46] De 80 GB is geen 5400 rpm, beide schijven zijn 7200 rpm maar ik wil Windows gewoon op de 80 GB, ik hoef niet uit te leggen waarom dat wil ik gewoon zo. :wink: Ik zal straks even het een en ander proberen, als ik klaar ben met een aantal belangrijke dingen waarvoor ik de computer nodig heb. Dan ligt iig niet de pc eruit als ik hem nog nodig heb. :P
Link naar reactie
[quote:cda03f6fb5="JZN"]Als je alle's op je windows schijf ze bijvoorbeeld.[/quote:cda03f6fb5] Dat is dan ook het geval. ik gebruik de C-schijf voor alle software en de D-schijf voor documenten e.d. :wink: Ik ga nu denk ik toch maar MaxBlast downloaden. Oh aj en iemand vroeg nog: waarom houd je die 10 GB schijf dan niet gewoon, die is toch even snel? Daar zijn twee redenen voor: a) ik zet dus alles op mijn c-schijf, en b) de 80 GB heeft 8 MB buffer en de 10 GB maar 2 MB buffer, wat in feite betekent dat de 80 GB toch net een tikkeltje sneller is. En eigenlijks ook nog een reden, c) de 80 GB is zeer stil wat mijn nogal lawaaiige pc goed zal doen. Lennart Goosens. :P :wink: 8)
Link naar reactie
[quote:582a70ae18] ik gebruik de C-schijf voor alle software en de D-schijf voor documenten e.d.[/quote:582a70ae18][quote:582a70ae18]ik zet dus alles op mijn c-schijf[/quote:582a70ae18]een contradictio in terminis? Zoals ik al zei, als je de c: schijf voor alle software gebruikt + windows, heb je aan 10 GB toch wel genoeg. Tenzij je programma's groter dan 8,5 GB samen zijn. Maar dat is een beetje offtopic. nog meer offtopic: //LGoosens op je website (grote pret.tmfweb) in de poll: Willem van der Meyde = Andy van der Meyde ? :P
Link naar reactie
[quote:3a053b611e="ludere"][quote:3a053b611e] ik gebruik de C-schijf voor alle software en de D-schijf voor documenten e.d.[/quote:3a053b611e][quote:3a053b611e]ik zet dus alles op mijn c-schijf[/quote:3a053b611e]een contradictio in terminis? Zoals ik al zei, als je de c: schijf voor alle software gebruikt + windows, heb je aan 10 GB toch wel genoeg. Tenzij je programma's groter dan 8,5 GB samen zijn. Maar dat is een beetje offtopic. nog meer offtopic: //LGoosens op je website (grote pret.tmfweb) in de poll: Willem van der Meyde = Andy van der Meyde ? :P[/quote:3a053b611e] Nee aan 8 GB voor de programma's heb ik dus niet genoeg nee! :wink: ALtijd genoeg gehad maar ik wil nu maar eens wat spellen downloaden en installeren en dan is het opeens niet genoeg meer. Vandaar de grotere harddisk. En over Grotepret: dat is héél oud nieuws en ik moet het allemaal eens gaan updaten, daarvoor ga ik de hele site restylen, kijk liever op www.warpcore.tk, mijn site wara ik nu steeds aan werk, dan zie je een site die tenminste wel in orde is. :P Lennart Goosens.
Link naar reactie
Hallo Lennart. "Ehm nou over dat de MBR niet zou meekomen lijkt me sterk, want het BIOS kan anmeloijk wel van de 80 GB booten. Ik krijg zelfs een muispijl te zien, maar dan vlak voor het aanmeldscherm gebeurt er niks. " Kan het zijn dat het boot.ini bestand niet in orde is? Wat je kunt proberen is een opstartflop te maken vanuit je werkende 10GB windows. Ik citeer uit de sticky "Grote harde schijven en de 137GB grens, VI de praktijk" (hardware anders) Formatteer de flop vanuit de gebruikte Windows (belangrijk) en zet daar de volgende bestanden uit C op (verborgen bestanden, dus eerst zichtbaar maken): boot.ini ntdetect.com ntldr De computer begint hiermee en wordt dan doorverwezen naar de Windows folder in C. Opstartproblemen hebben meestal te maken met een verkeerde regel in het boot.ini bestand in C. Maar dat wordt nu niet gebruikt en, vooropgesteld dat je een tweede computer bij de hand hebt, pas je het boot.ini bestand op de flop gemakkelijk aan. Als het opstarten is gelukt, kun je de boot.ini in C aanpassen. Voor meer over boot.ini, zoek in dit forum met de term boot.ini. Als de inhoud van je windows folder in orde is zou dit moeten werken. Er staat me iets van bij dat PM 7 en WIN XP niet erg gelukkig met elkaar zijn. Maar het overzetten met Maxblast zou goed moeten gaan. Heb ik zelf wel eens gedaan. Misschien is het verstandig eerst je MBR te verversen. (win98 flop, fdisk /mbr of vanaf de WIN XP CD). Succes, Adriaan Tip.
Link naar reactie
[quote:5c22a04f9a]win98 flop, fdisk /mbr of vanaf de WIN XP CD[/quote:5c22a04f9a] Vanaf de Win XP cd: je moet R kiezen om naar de Recovery Console te gaan. Daar tik je in: [code:1:5c22a04f9a]fixmbr (gevolgd door enter)[/code:1:5c22a04f9a] Dit zorgde er bij mij voor weer te kunnen opstarten, nadat partitioneren met PM fout was gegaan.
Link naar reactie
Hee Adriaan (Tip)! Bedankt voor het advies, maar ik heb nu net tijden ploeteren met MaxBlast versie 3 achter de rug en daarma komt de MBR (kennelijk) juist niet mee want hij start nu helemaal niet meer op. Overigens is PM 7 de eerste versie geschikt voor XP maar PM 8 zal ongetwijfeld nog gschikter zijn. :wink: Oh en ludere, ik heb de recovery console niet geinstalleerd.... :oops:
Link naar reactie
[quote:5c808a81e6="ludere"][quote:5c808a81e6]Oh en ludere, ik heb de recovery console niet geinstalleerd.... :oops: [/quote:5c808a81e6] Die kun je ook niet installeren, je moet van de WinXP cd-rom booten en dan moet je bij setup kiezen voor R (de Recovery Console) :wink:[/quote:5c808a81e6] EHm ja maar 'from what i have been told' moet je die wel eerst vanaf de xp cd installeren (terwijl het systeem dus nog werkt) voordat je hem kunt gebruiken. :roll: EN dit zuig ik echt niet uit mijn duim hoor.
Link naar reactie
[quote:adbaffc5d6="ludere"]Nope, dat is echt niet nodig hoor. (ik geloof best dat dat je dat is verteld hoor :P ) Je kunt gewoon voor R kiezen en dan komt de console, lijkt op DOS. Daar tik je FIXMBR in.[/quote:adbaffc5d6] Okee. W8 ff: ik denk dat ik het weet, volgens mij moest je hem installeren om hem zonder cd, dus door bij het opstarten op F8 te drukken en dan de betreffende optie te kiezen, te kunnen gebruiken. Ik ben nu toch nog eens met MaxBlast bezig want nu ik met de 80 GB als slave en de 10 GB als master begin vraagt hij opeens wel of ik de data wil overzetten, hij is nu op 30 % dus dat wordt nog enventjes wachten.... :roll:
Link naar reactie
Sorry voor het lange niet antwoorden, maar ik heb het (snik :cry: :oops: ) voor elkaar gekregen dat me de toegang tot het forum werd geweigerd. De harde schijf doet het al een week, maar zo'n temp-ban duurt een week... Met Ghost lukte het prima, oh en adriaan (tip), het hoefde helemaal niet via een image op een aparte partitie immers, er zit in Ghost 9 ook gewoon een functie SPECIAAL VOOR HET KOPIEREN VAN PARTITIES! :D Er stond bij: This function can be useful when upgrading to a larger har drive. En je zei nog dat ie de MBR niet mee zou kopieren, enz. enz. maar alles wat jij zei dat ie niet kon kon met deze functie wel en dat werkte ook gewoon! :o 8) Groeten van Lennart Goosens. P. S.: Het lijkt mij einde verhaal maar als iemand anders soortgelijke problemen heeft is dit het topic om in te posten!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...