Ga naar inhoud

Harddisk te redden?


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar maanden met een half werkende harde schijf gewerkt. Achter af eigenlijk heel logisch (Windows instaleren en dan al gelijk HEEL sloom. Nooit geweten dat dit de oorzak was maar goed, die schijf hielt er opeens helemaal mee op. Windows herkende hem niet meer en hij maakte ook geen geluid meer. Is er een mogelijkheid data te redden? Het is niet noodzakelijk, maar altijd leuk als ik nog even kan kijken of er iets belangrijks bijzat. (best veel heb ik nog) Is er een mogelijkheid en zo ja, hoe :)
Link naar reactie
er bestaan programmatjes voor. Moet je even zoeken op het forum of op google naar ' Hardisk recovery'. Is wel vaker wat voer geschreven. Als er echt belangrijke dingen op staan, kun je het naar een professioneel data-recovery bedrijf sturen, maar reken er op dat dat heel, heeeeeel duur is ( denk aan honderden euro's)
Link naar reactie
Is ook wel eens gebeurd bij een bedrijf waar ik voor gewerkt heb. Als je HD helemaal aan gort is, kunnen ze de data recoveren in een labaratorium. Dit is heel duur. De analyse alleen kostte al 250 euro en recovery kwam neer op ongeveer het 6-voudige. Maar ik geloof dat dit een beetje overkill zou zijn voor iemand die gewoon wil kijken of er nog wat leuke bestandjes op staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...