Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn bios geflashed en het is gelukt met een probleem ! Elke maal ik nu opstart wordt er nieuwe hardware gevonden ; eerst hdc dan primair IDE kanaal met als tekst datdeze hardware niet kan worden geinstalleerd - fout gebeurd tijdens installeren ,het stuurprogramma is niet voor dit systeem ontworpen . klik ok en dan nog eens hetzelfde voor secundair IDE kanaal ! In mijn systeem hardware zie ik in apparaatbeheer onder IDE ATA/ATAPI-controllers twee onbekende apparaten . Dat zijn denk ik mijn dvd speler en dvd writer! Wat gedaan ik vind geen driver !
Link naar reactie
ok hier wat meer info: moederbord : Asustek Computer INC Med 2001 chipset 1: Asustek cmputer INc VT82C694x apollo pro 133A system controller bios: Award Software Inc versie flash : (2A6LJ0T) Asus Med 2001 Bios by esupport.com Ik heb bios geflashed omdat ik laatste tijd heel veel CRC failures heb. Van 10 RAR files die ik download zijn er meer dan de helft corrupt. Ook staat er in apparaatbeheer onder de onbekende apparaten nog een VIA Bus Master IDE Controller . was ik vergeten te zeggen
Link naar reactie
Er ware foutmeldingen in het log :ACPI Bios probeert naar het ongeldige I/O poortadres 0xcf8 te schrijven dat in het beschermde 0xcf8 -0xcff adresbereik ligt.Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Deze foutmeldingen zijn nu wel verdwenen. Voor de CRC failures heb ik nog geen antwoord ,nog geen tijd gehad om iets te downloaden. Ik heb wel eerst de bios file gesaved. (maar ik heb niet veel zin om die terug te zetten)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...