Ga naar inhoud

Krijg netwerk via mobo niet aan de praat


Aanbevolen berichten

Hey Hallo, heb sinds een paar weken een nieuw mobo: DFI Lanpart UT 260Gb Nforce 3. Daar zit natuurlijk een gigaethernet op, maar helaas krijg ik deze niet aan de praat. Ik gebruik nu nog steeds een los Ethernet kaartje. Ik heb alle instellingen precies hetzelfde, maar hij wil 't gewoon niet doen. Alleen de QoS pakketplanner ofzow, staat niet bij dat kaartje van mn mobo, maar ik kan em ook niet vinden om te installeren. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?! Dan kan met deurtje r ook weer een keer in :) Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ik neem aan dat je ledje bedoelt bij ethernetport van mn moederbord?! daar zijn geen ledjes. Maar ik heb hij wordt wel helemaal herkend en staat geinstalleerd enzow......... en het mobo is nog geen 4 weken oud, btje raar als het nu al kapot is neem ik aan. Zelf denk ik aan een of andere instellingen die je nu anders in moet stellen...... In de bios staat ie lijkt mij ook gewoon aan, want anders wordt de poort ook niet in windows XP herkent dacht ik zo...
Link naar reactie
SOms zitten er ledjes op de UTP connector. Ik heb een Epox moederbord met 2 piepkleine ledjes. Wanneer de netwerkkaart goed herkend wordt, dan moet je die ook aan de praat kunnen krijgen. Op zich moet dat in Windows XP gewoon lukken met meer netwerkkaarten. Als ik iets dergelijks instel, zorg ik er zelf voor dat er slechts 1 echte netwerk verbinding is en ik zorg er voor dat die dus is aangesloten op die netwerkkaart. Bij twijfel zou je de overige netwerkkaarten kunnen verwijderen. Vervolgens met de netwerkwizard het netwerk instellen. Als dat niet werkt, ga ik toch wel een beetje twijfelen aan de hardware. Wat werkt er verder wel aan de netwerkkaart? krijg je een melding te zien als de netwerkkaart niet is aangesloten?
Link naar reactie
[quote:b646acb3f5="iack"]Ik gebruik nu nog steeds een los Ethernet kaartje. Ik heb alle instellingen precies hetzelfde, maar hij wil 't gewoon niet doen.[/quote:b646acb3f5]Even niet gezien. DIt mag niet. Elke netwerkkaart heeft een eigen instelling dus bv een eigen IP adres. Ik zou verwachten dat je daarover een foutmelding te zien krijgt. Heb je ipconfig /all gebruikt om de netwerk informatie te bekijken?
Link naar reactie
[quote:1270e670a5="iack"]Ik heb wel andere IP instellingen, zover was ik zelf ook al. Kan natuurlijk niet 2 op hetzelfde adres. De kaart lijkt 't gewoon helemaal te doen, maar als ik zeg maar mijn utp kabeltje er in prop, dan krijg ik geen connectie met internet[/quote:1270e670a5]Wat zegt Windows als er niks in zit? Ik neem aan dat de kaart ook niet herkend wordt in het thuisnetwerk? Verder, wat geeft ipconfig voor informatie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...