Ga naar inhoud

Plastic flatkabel te repareren?


Aanbevolen berichten

In een Dualtech Vidar 9900 laptop is het plastic verbindingskabeltje tussen CDrom en mobo kapot. Bestaan er mogelijkheden om dat te repareren, zo ja hoe of door wie? De stekkertjes zijn erg klein en niet van het losneembare type. Bij de grotere staat CN1 50, Bij de kleinere CN2 50, verder staat er OCW 30509 V01, Dowlentec D-1 9953 op. Ik heb met deze gegevens op Internet gezocht, de firma Dowlentec bestaat nog, maar praat alleen met gevestigde bedrijven. Verder kon ik niets vinden. Weet iemand of er in Nederland een mogelijkheid is zoiets te repareren of na te maken?
Link naar reactie
ik denk dat je het audiokabeltje bedoelt, want anders zou je niet over kabeltje spreken maar de brede platte kabel. je kunt het losnemen (wel even goed onthouden waar en hoe aan te sluiten) en mee naar de computerboer op de hoek voor een vervangend exemplaar. dat zijn allemaal standaarddingen, dus zoeken op fabrikant is niet nodig. en repareren: dat loont de moeite niet.
Link naar reactie
Helaas, ik praat over een laptop, daar is alles anders. Het gaat over een kleine plastic kabel van 4 bij 7 cm, met twee totaal verschillende stekkers. Het is van dat opgedampte keiharde spul, voorzichtig buigen anders breekt het, en dat is gebeurd. Ik heb zelf al allerlei kabels gesoldeerd, ingekort en gemaakt, maar dit is totaal iets anders, echt speciaal dus. In laptops kom je wel meer van dat spul tegen, maar daar zijn de kabels vaak uit de stekers te halen, dat kan hier niet bij. Syp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...