Ga naar inhoud

Computers traceren - Artilel nu punt nl


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet niet of jullie het al gelezen hebben, maar op nu.nl staat het volgende artikel : [url]http://www.nu.nl/news/492978/50/Elke_pc_te_traceren_op_het_internet.html[/url] Dat klinkt vrij interessant, maar wat betekend dit eigenlijk ? Wat is bijvoorbeeld een 'clock skew' ? En hoe is het mogelijk dat dit een unieke fingerafdruk achterlaat ? Hoe koppelen ze die vingerafdruk aan een bepaalde computer ? Zo zat ik gelijk vol vragen na het lezen van dit artikel ;-).... P&B
Link naar reactie
Niet dat ik weet hoe dat traceren nou precies zou moeten werken, maar een rondje Googelen op "clock skew" geeft toch een aardige hoeveelheid resultaten waardoor je in ieder geval behoorlijk inzicht krijgt in het verschijnsel. Of je hiermee inderdaad één enkele computer kunt identificeren is natuurlijk de vraag. Misschien wel, net zoals in het grijze verleden een morse-telegrafist herkend kon worden aan z'n eigen (blijkbaar voor iedereen unieke) ritme. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...