Ga naar inhoud

problemen met netwerkkaart


Aanbevolen berichten

Ik heb een Compaq laptop met WinXP Home Edition. De netwerkkaart doet het niet: in configuratiescherm - netwerkverbindingen - eigenschappen netwerkkaart werkt de kaart het correct maar als ik hem met een UTP kabel aansluit is er geen verbinding (rechts onder blijft het icoontje met 'netwerkkabel niet aangesloten' zichtbaar). Ik heb een andere computer aangesloten op dezelfde netwerkkabel en die werken prima dus ik denk dat het aan de netwerkkaart ligt. Mijn leverancier zegt dat dat niet kan omdat WinXP zegt dat de netwerkkaart goed werkt. Overigens heeft de netwerkkaart het vanaf het begin nooit gewerkt (in het begin gebruikte ik een telefoonmodem maar nu heb ik kabel internet) Wie kan me helpen ? Is dit een software fout of configuratie probleem of ligt het aan de hardware cq netwerkkaart ? Hans
Link naar reactie
[quote:9eed888c81="vraag30"]Ik heb een Compaq laptop met WinXP Home Edition. De netwerkkaart doet het niet: in configuratiescherm - netwerkverbindingen - eigenschappen netwerkkaart werkt de kaart het correct maar als ik hem met een UTP kabel aansluit is er geen verbinding (rechts onder blijft het icoontje met 'netwerkkabel niet aangesloten' zichtbaar). Ik heb een andere computer aangesloten op dezelfde netwerkkabel en die werken prima dus ik denk dat het aan de netwerkkaart ligt. Mijn leverancier zegt dat dat niet kan omdat WinXP zegt dat de netwerkkaart goed werkt. Overigens heeft de netwerkkaart het vanaf het begin nooit gewerkt (in Hans[/quote:9eed888c81] Loop je BIOS af het kan zijn dat je onboard LAN kaart op disabled staat. Je weet dus zo of het werkt. Als de leverancier zegt kan niet omdat XP dat zegt, is onzin. XP is niet foutloos. SP1 SP2 en nog steeds patches. Ga naar de leverancier en laat hem de laptop aansluiten op een LAN. Doet ie het dan zit er koop je de utp kabel die ze hebben gebruikt? Doet ie het niet dan mogen ze het direct ter plekke repareren, je hebt toch garantie)
Link naar reactie
[quote:a763aaa1b5="vraag30"] Mijn leverancier zegt dat dat niet kan omdat WinXP zegt dat de netwerkkaart goed werkt. Overigens heeft de netwerkkaart het vanaf het begin nooit gewerkt Is dit een software fout of configuratie probleem of ligt het aan de hardware cq netwerkkaart ? Hans[/quote:a763aaa1b5] Dat is flauwekul. Ik heb ook een onboard netwerkkaart die niet goed werkt op mijn moederbord. Bij elke upload gooit hij de verbindig eruit, heb van alles geprobeerd, zoals nieuwe drivers, instellingen, niets helpt. Ik heb er een nieuwe kaart in gezet en geen problemen meer. Heb je bij de instellingen van je netwerkkaart de Duplex en snelheid al eens op vaste waarden gezet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...